مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت: طب سنتی ایرانی هیچ مخالفتی با واکسیناسیون ندارد

به گزارش طب اصیل مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اظهار داشت: با وجود برخی ادعاهایی که در سطح جامعه مطرح می شود، طب سنتی ایرانی هیچ مخالفتی با واکسیناسیون ندارد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر نفیسه حسینی یکتا با بیان این مطلب اظهار داشت: در منابع مختلف این مکتب طبی روش هایی داریم که مشابه واکسیناسیون امروزی است و می توان گفت طب سنتی ایران ادعای پیشگامی در این راه را دارد.

وی با بیان این مطلب که در وضعیت فعلی کشور لازم است از تمام روش های کمک کننده در مقابله با این همه گیری بهره بگیریم، اضافه کرد: واکسیناسیون و رعایت سفارش های بهداشتی یکی از روش های مؤثر در پیش گیری از مبتلاشدن به این بیماری است و در کنار آن، تقویت سیستم ایمنی به کمک آموزه ها و روش های ایمن و مؤثر موجود در طب سنتی ایرانی، همه می توانند در پشت سر گذاشتن این شرایط بحرانی کمک کننده باشند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اظهار داشت: از شروع همه گیری کرونا، سلامتکده های طب سنتی ایرانی در خدمت عموم جامعه برای مساعدت با بهبود مبتلایان بودند و در وضعیت فعلی که واکسیناسیون از اولویت های جدی کشور است، برای سرعت بخشیدن به امر واکسیناسیون وارد عمل شده و تزریق واکسن را نیز انجام می دهند.

منبع: