اتاق تمیز به همت خیرین در بیمارستان ایرانمهر بیرجند

اتاق تمیز (clean room) به همت خیرین سلامت در بیمارستان ایرانمهر که مرکز درمانی تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی در بیرجند است، راه اندازی شد.
رییس بیمارستان ایرانمهر و مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی روز یکشنبه در آیین افتتاح این طرح اظهار داشت: مجموعه اتاق تمیز یکی از کمبودهایی بود که در این بیمارستان تخصصی داشتیم و با همت خیر سلامت دکتر “اسماعیل آیتی” این مشکل برطرف شد.
سید محمود حسینی اضافه کرد: حدود ۸۲۰ میلیون تومان برای ایجاد این مکان هزینه شده که ۷۰۰ میلیون تومان را این خیر گرانقدر و بقیه را مجمع خیرین سلامت از کمک های خیرین در این مجموعه هزینه کرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این آیین اظهار داشت: علاوه بر آقای آیتی، فرزندانشان نیز منشا خیرات و برکات فراوانند و همچون دکتر محمدحسین آیتی مدت طولانی معاون دانشجویی وزارت بهداشت بود و پس از آن مسئول دبیرخانه شورای گسترش وزارتخانه و الان مسئول امور بین الملل دانشگاه تهران و عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.
محمد دهقانی گفت: قدردان قدم خیری هستیم که خودشان برداشتند و سالهای سال نامشان در این مجموعه ماندگار و باقیات صالحاتی برای آنها خواهد بود.

خیر سلامت هم اظهار داشت: با امکانات مختصری که با عنایت خدای متعال برایم ایجاد شده، در دو بخش درمان به افراد نیازمند و محروم و در حوزه مدرسه سازی توفیق داشتم حتی به اندازه قطره ای در دریا موثر باشم و کمک کنم.
اسماعیلی آیتی اضافه کرد: بیماران در خراسان جنوبی برای درمان به استانهای دیگر مراجعه می کردند و طی مشورتی که داشتم با این مجموعه آشنا شدیم و خدا این توفیق را نصیب کرد تا این مکان که در معالجه بیماران سرطانی بسیار موثر است، به بهره برداری برسد.
اتاق تمیز یک محیط کار کنترل شده است که حداقل شامل ۲ اتاق مجزا یعنی اتاق تمیز و اتاق پیشین است.
مطابق با دستورالعمل های بین المللی داروهای شیمی درمانی جزو داروهای پرخطر بوده و آماده سازی آنها در وضعیت غیراستاندارد می تواند سلامت کادر درمانی و بیماران را بصورت جدی تهدید کند.
بر این اساس سفارش می شود برای به حداقل رساندن انتشار ذرات دارو در فضا و در نتیجه به حداقل رساندن عوارض احتمالی این داروها، آماده سازی داروهای شیمی درمانی در اتاق تمیز صورت گیرد.

منبع: