رییس سازمان غذا و دارو مطرح کرد ضرورت مدیریت آزادسازی ارز دارو با کمترین عوارض

به گزارش طب اصیل معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با تکیه بر ضرورت کمک به صنایع در حوزه سلامت، اظهار داشت: تولید ارزش و اصالت دارد و باید میان تولیدکننده واقعی و غیرواقعی تفاوت قائل شد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر بهرام دارایی در مراسم تکریم و معارفه روسای سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به شرایط صنعت دارو در پیش از انقلاب، پس از انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن اظهار نمود: سازمان غذا و دارو به علت وظایف و حساسیت هایی که در این عرصه وجود دارد همواره با سختی ها مواجه بوده است؛ از همین رو وزیر محترم بهداشت، سازمان غذا و دارو را مهم ترین رکن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می داند.
وی ادامه داد: باآنکه سازمان غذا و دارو از بیرون آن، سیستم منسجمی به نظر نمی رسد و همیشه ناملایمات درمورد این سازمان بسیار زیاد بوده است؛ اما همین سازمان توانسته است کیفیت و سلامت فراورده های سلامت محور را تضمین کند.
معاون وزیر بهداشت ضمن اشاره به عملیات روانی و مبحث اطلاع رسانی در حیطه وظایف سازمان غذا و دارو اظهار داشت: متأسفانه در دولت قبل عناوین و اتهامات مختلفی به سازمان غذا و دارو نسبت داده شد. به عقیده من مملکت داری با شعر و داستان امکان پذیر نیست و همیشه باید قدردان کارگزاران و خدمتگذاران سیستم باشیم.
وی درباره وظایف این سازمان خاطرنشان کرد: مبحث غذا حوزه بسیار مهمی است و کارهای بین المللی مختلف در آن انجام گرفته تا جایی که صنعت غذا به صنعت دارو کمک کرد. سازمان غذا و دارو سازمان رگولاتور است اما چون دیگران مسئولیت خویش را در حیطه تولید و نظارت به درستی انجام ندادند، مجبور شده است در عرصه تولید هم ورود کند.
دارایی اظهار نمود: در این دوره با تمام سختی های پیشرو لاجرم هستیم مبحث آزادسازی ارز دارو را با کمترین عوارض مدیریت نماییم.
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به تمایز میان صنایع تولیدی اصیل و غیرواقعی اظهار داشت: کمک به صنایع داخلی از محورهای اصلی است اما باید در این عرصه به تولیدکننده واقعی کمک کرده و تولید با ارزش و اصالت را تقویت کرد.
بنابر اعلام وبدا، وی اظهار داشت: آنچه در سازمان غذا و دارو برای ما مهم می باشد «مردم» هستند، ما حامی مردم هستیم تا دغدغه ای نسبت به دسترسی و سلامتی فرآورده های سلامت محور نداشته باشند؛ امیدواریم با یکنواختی دولت و مجلس و سایر ارکان نظام و تلاش در این عرصه وظایف را بهتر انجام داده و به آینده ای روشن امیدوار باشیم.

منبع: