بیشتر از ۴۰ هزار شهروند صدمه پذیر تهرانی ضد کرونا واکسینه شدند

به گزارش طب اصیل معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران ضمن اشاره به این که اولویت این نهاد مدیریت کرونا با محوریت واکسیناسیون عمومی است، اظهار داشت: تابحال بیشتر از ۴۰ هزار نفر از شهروندان صدمه پذیر، معتادان متجاهر، اتباع خارجی، کودکان کار و زباله گردهای پایتخت واکسینه شدند.
به گزارش طب اصیل به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدامین توکلی زاده امروز در برنامه ای تلویزیونی درباره فعالیتهای شهرداری در روند اجرای طرح واکسیناسیون عمومی شهر تهران اظهارداشت: در ۲ سال گذشته، کرونا مهم ترین مساله کشور بود اما در چند ماه گذشته اقدامات بسیار مهمی را از سمت دولت و مردم شاهد بودیم.
وی اظهار داشت: به خاطر داریم که در این ۲ سال، کشور به خاطر محدودیت های گسترده و تعطیلی های طولانی ضربه های بسیاری را متحمل شد و به خاطر همین مساله اولویت شهرداری تهران در کنار دولت، مدیریت کرونا با محوریت واکسیناسیون عمومی جهت امن شدن تهران و کشور بود.
توکلی زاده اضافه کرد: به خاطر داریم که در گذشته مردم برای دریافت واکسن به مرزهای ارمنستان رفته و پشت صف های طولانی دریافت واکسن شرایط سختی را تجربه کردند اما هم اکنون شرایط بگونه ای رقم خورده است که ما از مردم خواهش می نماییم که برای دریافت واکسن در محل زندگی خود اقدام نمایند اما هنوز برخی از شهروندان در مقابل این مساله مقاومت می کنند.
معاون شهردار تهران درباره نوع همکاری با دولت در روند واکسیناسیون عمومی در پایتخت اظهارداشت: پس از کار بزرگی که دولت صورت داد و واکسن مورد نیاز را در کمترین زمان ممکن فراهم نمود، شهرداری تهران هم خویش را موظف دید تا در این فرآیند برای آسان سازی و شتاب گیری روند واکسیناسیون اقدام نماید.
وی اظهار داشت: تمام امکانات شهرداری تهران همچون فرهنگسرا، مجموعه های ورزشی و سوله ها برای واکسیناسیون عمومی شهروندان به خط شده اند تا جامعه باردیگر به حالت طبیعی پیش از کرونا برگردد و شعار شهرداری در خصوص «تهران باردیگر جان می گیرد» معنا یابد.
توکلی زاده اضافه کرد: برای این مساله لازم بود که مناطق حاشیه ای تهران که محل اسکان معتادان متجاهر، کودکان کار و افرادی که هویت شناسنامه ای ندارند و احتمال این که در فرآیند رسمی واکسیناسیون از این مساله جا بمانند را مدیریت نماییم تا واکسن خویش را دریافت نمایند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از فعال شدن اتوبوس های زندگی به منظور واکسیناسیون عمومی سیار هم اطلاع داد و اظهار داشت: این اتوبوس ها را به نقاط محروم و صدمه پذیر تهران فرستادیم تا هر چه زودتر تهران به سمت واکسیناسیون حداکثری و کم شدن آمار فوت شدگان حرکت نماید.
منبع: