سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون بهترین سپرمقابل اومیکرون است

به گزارش طب اصیل سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی و انجام و تکمیل واکسیناسیون همچنان بهترین سپر مقابله با گونه نوپدید اومیکرون است.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت بهداشت درمان، محمد هاشمی با اشاره به اینکه نخستین مورد مبتلا شدن به گونه جهش یافته کرونا معروف به «اومیکرون» در امارات هم گزارش شد، اظهار داشت: مشخصات سوش جدید کرونا هنوز در حال بررسی است و بر مبنای مستندات فعلی تمامی سفارش های قبلی عرضه شده از وزارت بهداشت موکدا سفارش می شود.
وی افزود: تأثیر واکسن و رعایت پروتکلهای اعلام شده قبلی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری نه تنها از ارزش آنها در پیشگیری کاسته نشده، به همان قوت قبلی موثر است.

تنها مرجع اصلی و علمی و اطلاع رسانی همچنان فقط وزارت بهداشت است
هاشمی خاطرنشان کرد: استفاده از داروهای پیشنهاد شده توسط افراد غیر متخصص و بهره گیری از روش های نامتعارف و… باید پرهیز جدی شود.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تکیه بر این که تنها مرجع اصلی و علمی و اطلاع رسانی همچنان فقط وزارت بهداشت است، اظهار داشت: به مردم عزیز پیشنهاد می شود ضمن حفظ خونسردی و صبوری به شایعات توجهی نداشته باشند و اطمینان داشته باشند دولت محترم و وزارت بهداشت در کنار افزایش اقدامات احتیاطی سختگیری های مرزی را تشدید خواهد نمود.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه هفته جاری اطلاع داد که گونه جهش یافته ویروس کرونا با نام او میکرون احیانا در سرتاسر جهان گسترش خواهد یافت و به علت شیوع سریع آن خطرآفرین است و در بعضی نقاط می تواند عواقب شدیدی را به همراه داشته باشد.
اومیکرون که پژوهشگران آنرا بسیار نگران کننده ارزیابی می کنند، به علت جهش های زیاد امکان دارد، اثر بخشی واکسن های موجود برای جلوگیری از مبتلا شدن به آنرا با چالش مواجه کند.
انتشار سریع سویه اومیکرون ویروس کرونا در کشورهای جهان و نگرانی از طولانی شدن دوره همه گیری این گونه تازه، زنگ خطر تازه را برای بازارهای مالی بین المللی باردیگر به صدا درآورده است.
منبع: