شروع پویش با ماسک و واکسن برای هم بمانیم در قم

طب اصیل: به دنبال افزایش میزان مبتلاشدن به سویه جدیدکرونا، پویش مجازی ˮبا ماسک و واکسن، برای هم بمانیمˮ با هدف جلب مشارکت مردمی در امتداد تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان قم آغاز شد.
به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، این پویش با هدف آگاه سازی افراد با محوریت ارتقای سطح مشارکت آنها در انجام سه نوبت واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی در خانه و محیط اجتماعی از امروز به مدت یک ماه در استان شروع به کار کرده است.
گزارش حاکیست: این پویش گویای آنست که آنچه در وضعیت فعلی می تواند راهی برای مسدود کردن منافذ نفوذی کرونا در اجتماع انسانی باشد، فقط رعایت الزام های بهداشتی و حرکت آگاهانه عمومی در برابر کرونا است.
گزارش می افزاید: صاحب نظران دانشگاه علوم پزشکی قم معتقد هستند یرای مقابله با کرونا باید سبک زندگی را تغییر داد که با اهمیت ترین موارد آن رعایت نکته های بهداشت فردی و اجتماعی خصوصاً استفاده مستمر از ماسک و تکمیل روند واکسیناسیون است.
همچنین با شروع این پویش می توان از ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با ورود به پیک ششم که این روزها همه نگران سیر صعودی آن هستند، بهره گرفت.
وضعیت کرونائی قم که از ۲۳ تیرماه امسال به رنگ قرمز، از ۲۰ شهریورماه به رنگ نارنجی و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز ۵ آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.
شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به آدرس webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به آدرس اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می توانند بمنظور تعیین زمان بندی و نوبت دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروههای سنی اعلام شده و نیز ثبت نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا» به آدرس اینترنتی https: //salamat.gov.ir مراجعه کنند.
همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در ارتباط با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت نمایند./
منبع: