با پیگیری جمعیت هلال احمر گلستان رخ داد: راه اندازی کارخانه تجهیزات دیالیز در آق قلا

طب اصیل: گلستان با پیگیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان کارخانه سرنگ و سرم سازی در شهرک صنعتی آق قلا با عنوان جدید تولید تجهیزات دیالیز راه اندازی خواهد شد.
قاسم غریب آبادی امشب در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه استان گلستان با اشاره به پیگیری های مختلفی که از شروع سال تا حالا برای تکمیل و احیا کارخانه سرنگ سازی در آق قلا انجام شده است، اظهار نمود: کارخانه سرنگ سازی “سها” متعلق به جمعیت هلال احمر که عملیات اجرائی آن در سال ۱۳۹۱ شروع اما به دلیلهای نامعلوم روند اجرای پروژه متوقف شده بود بعد از ۱۰ سال با عنوان کارخانه تولید تجهیزات دیالیز راه اندازی خواهد شد.
وی با اعلان اینکه تولید این تجهیزات از نیازهای اساسی کشور در زمینه پزشکی است، اضافه کرد: به سبب عدم پیگیری سازمان تدارکات پزشکی در سالهای قبل، متاسفانه زمین این کارخانه توسط شرکت شهرکهای صنعتی گلستان خلع ید شده بود که با رایزنی های انجام شده طی ماه های اخیر و حمایت و پشتیبانی استاندار گلستان، مجمع نمایندگان استان و دستور ویژه رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایرانمشکل رفع شده بود.
رییس جمعیت هلال احمر استان گلستان با تقدیر از پیگیری های ویژه ی حمیدرضا آقاملائی عضو گلستانی شورای عالی جمعیت هلال احمر و مساعدت مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان در امتداد اقدامات لازم جهت بازپس گیری زمین، اشاره کرد: در آینده نزدیک عملیات اجرائی این پروژه در فاز اول با تولید انواع ست دیالیز و سوزن فیستولا شروع خواهد شد.
غریب آبادی در آخر اشاره کرد: با اجرای این پروژه حدود ۲۰۰ نفر از امدادگران، جوانان و داوطلبان استان بصورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد که باتوجه به وضعیت خاص اقتصادی و آماری بیکاری جوانان و تاکیدات مقام معظم رهبری در سال مزین به “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین”، این میزان اشتغال رقم قابل توجهی است.

منبع: