رئیس علوم پزشکی شاهرود: واکسیناسیون ۷۰ درصدی شهروندان در بازه زمانی کوتاه لازم است

به گزارش طب اصیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: واکسیناسیون ۷۰ درصد از شهروندان شاهرود و میامی در بازه زمانی کوتاه تنها راه جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان، بستری و فوت بیماران کرونائی است.
حسین شیبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلان اینکه هم اکنون ۳۴ بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.
وی با اشاره به این که طی سه هفته گذشته تعداد مراجعان به مراکز درمانی روند افزایشی داشت، افزود: این روند افزایشی در چند روز گذشته با شدت کمتری ادامه داشت.
شیبانی به توزیع ماسک بین هیئت های عزاداری و مردم اشاره نمود و اظهار داشت: به رغم سفارش های لازم پیش از برگزاری آیین های عزاداری به مسئولان و مردم ممکنست در ایام پیش رو با یک روند افزایشی در تعداد مراجعه و بستری روبرو شویم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به این که مراکز بهداشت و تجمیعی آمادگی کامل واکسیناسیون را در بامداد و بعدازظهر دارند، اضافه کرد: در آمار تزریق دُز نخست مشکلی نیست، دُز دوم به نسبت خوب اما دُز سوم آمار بسیار پایینی دارد.
وی با اعلان اینکه تعداد مراجعان برای تزریق واکسن کرونا باید نسبت به قبل افزایش یابد، اظهار داشت: تزریق دُزهای واکسن خصوصاً دُز چهارم (یادآور) در برگزاری آیین ها و نشست ها ایمنی جمعی به وجود می آورد.
شیبانی به ضرورت استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده و تجمعات اصرار کرد و گفت: استفاده از ۲ لایه ماسک موثر بطور طولانی و مداوم مورد تاکید است.
هم حالا شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونائی قرار دارند.
بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.
منبع: