نگرانی مقامات بهداشتی آمریکا از گسترش زیرسویه جدید کرونا

طب اصیل: طب اصیل: درحالیکه مقامات بهداشتی آمریکا در کوشش برای ارزیابی میزان شدت موج احتمالی کروناویروس در فصل پاییز و زمستان پیش رو هستند، یک موضوع کلیدی و قابل تامل در این خصوص، افزایش چندین زیرسویه جدید ویروس می باشد که اکنون درحال ظهور است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا سویه های جدید ویروس همچون اُمیکرون و دلتا گسترده خواهند شد یا خیر. هیچ کدام از سویه های جدید به میزان قابل توجهی در ایالت کالیفرنیا یا دیگر مناطق ایالات متحده ثبت نشده است. با اینحال کارشناسان براین باورند که یک زیرسویه دیگر در شرایطی که به سبب سردی هوا، افراد ناچار هستند بیشترِ اوقات خودرا در محیط های بسته و سرپوشیده سپری کنند، می تواند چالش های جدیدی را به همراه داشته باشد.
دکتر “آنتونی فائوچی” مشاور ارشد “جو بایدن” رییس جمهوری ایالات متحده و متخصص بیماریهای عفونی بتازگی در اظهاراتی اظهار داشت: همانطور که به فصل پاییز و زمستان نزدیک می شویم، به احتمال زیاد شاهد ظهور سویه دیگری خواهیم بود.
این انتظار وجود دارد که در فصل پاییز و زمستان موارد مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ افزایش پیدا کند. هم اکنون موارد مبتلاشدن به کووید-۱۹ در نیویورک از زمان کاهش سطح موارد مبتلاشدن در اوایل سپتامبر، مجدد افزایشی شده است.
هم اکنون، ایالت کالیفرنیا در وضعیت آرامی قرار دارد و موارد مبتلاشدن و بستری در بیمارستان از اواسط تابستان کم شده است. اما در شهر لس آنجلس، آمار مرگ و میر هفتگی همچنان بالاست.
به گزارش لس آنجلس تایمز، سویه اُمیکرون که از پاییز گذشته در جهان غالب شده با زیرسویه های مختلفی همراه بوده که در بین آنها میتوان به زیر سویه BA.۲.۷۵.۲ اشاره نمود که فائوچی آنرا به عنوان عاملی مشکوک معرفی کرده و ممکنست با تکامل یافتن به عنوان یک زیرسویه دردسرساز ظاهر شود.

منبع: