فواید ماده معدنی ید برای پوست

طب اصیل: ید در خیلی از عملکردهای بدن نقش دارد و کمبود این ماده معدنی می تواند اثرات مخربی بر سیستم ایمنی و غده تیروئید داشته باشد همین طور ممکنست بر کیفیت پوست و مو تاثیر بگذارد. با توجه به این که بدن نمی تواند به تنهایی ید تولید نماید، باید آنرا بوسیله مصرف مواد غذایی یا مکمل ها تامین کرد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، کمبود ید می تواند پوست را خشک و پوسته پوسته کند و موجب بروز آکنه شود همین طور سطح پایین ید می تواند بر تعریق بدن تاثیر بگذارد، بنا بر این ممکنست پوست بیشتر گرفتار خشکی شود.
روزنامه هندوستان تایمز در مطلبی به تاثیر دریافت میزان کافی از ید بوسیله رژیم غذایی اشاره کرده است:
تعریق را کنترل می کند: ید سطح تیروئید را حفظ و با از بین بردن سموم بوسیله تعریق به سم زدایی بدن کمک می نماید. عرق کردن همین طور به هیدراته ماندن پوست کمک می نماید. تعریق بخش مهمی از پروسه طبیعی بدن است و کمبود ید موجب اختلال در آن و تجمع سموم در بدن می شود.
آکنه را کاهش می دهد: سطح بالا یا پایین ید می تواند موجب بروز آکنه شود. مقدارکافی ید، هورمون هایی را که موجب ایجاد جوش می شوند، تنظیم می کند.
ید از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند: سطح پایین ید بر ترمیم سلول های پوست، ناخن و مو تاثیر می گذارد و موجب تجمع سلول های مرده پوست می شود که خشکی، کدر شدن و پوسته پوسته شدن پوست را به همراه دارد همین طور خشکی پوست از سطح پایین تیروئید ناشی از کمبود ید ایجاد می شود. وجود مقدار کافی از ید در بدن موجب صاف شدن پوست همین طور بهبود سلامت فولیکول های مو و رشد مو می شود.
بدن را سم زدایی می کند: بدن عاری از سموم، بدن سالمی است که بطور مستقیم با پوست و موی سالم ارتباط دارد. مقدار مناسب ید فلوراید، برومید و کلر را از بدن دفع می کند. ید این عناصر را دفع و از بدن در مقابل مشکلات مختلف محافظت می کند.
به بهبود سریع تر پوست کمک می کند: ید به بهبود سریع لطمه های پوستی کمک می نماید. زخم ها سریع تر بهبود پیدا می کند و لکه ها به سبب ید سریع تر از بین می روند. این بدان معناست که احتمال عفونت و لطمه پوست کمتر است.