شایع ترین علایم سیاتیک

طب اصیل: سیاتیک عارضه ایست که موجب ایجاد درد در سرتاسر مسیر عصب سیاتیک از نیمه پایینی کمر به سمت پاها و در یک یا هر دو پا می شود.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، این عارضه اگر خفیف باشد بطور معمول در عرض چهار تا شش هفته بهتر می شود اما ممکنست بیشتر هم بطول بیانجامد.
سیاتیک بطور معمول یک طرف بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، از قسمت پایین کمر یا باسن آغاز می شود و تا یک پا توسعه می یابد که البته گاهی این عارضه در هر دو پا بروز می کند.
درد سیاتیک می تواند بسیار متنوع باشد، از یک درد خفیف گرفته تا احساس سوزش شدید یا درد شکنجه آور.
افراد ممکنست در ناحیه لگن، پشت ران و ساق پا، کف پا یا انگشتان احساس گزگز، بی حسی یا درد داشته باشند.
این عارضه گاهی می تواند احساسی مانند تکان خوردن یا شوک الکتریکی بوجود آورد. همین طور نشستن طولانی مدت می تواند علایم سیاتیک را تشدید کند.
هنگامی که فرد درحال حرکت است، علایم اغلب بدتر می شوند. همین طور افرادی که گرفتار سیاتیک هستند ممکنست گرفتار کمردرد هم بشوند.
سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا (NHS) سفارش می کند که افراد مبتلا به این عارضه تا حد امکان به کارهای عادی خود ادامه داده و برای سیاتیک تمرین های منظم انجام دهند.
درمان معمولی سیاتیک شامل تمرین های ورزشی و کششی است. پزشک عمومی همین طور ممکنست شما را به فیزیوتراپی یا پشتیبانی روانشناختی ارجاع دهد تا به شما برای کنار آمدن با درد کمک نماید.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، در عین حال سفارش می شود که در صورت وخیم تر شدن درد یا وقتی مانع انجام کارهای عادی شما می شود برای دریافت درمان های تخصصی به پزشک مراجعه کنید.

منبع: