عامل تشدیدکننده عوارض جراحی

طب اصیل: طب اصیل: در ایالات متحده، حدودا ۷۴ درصد از بزرگسالان ۲۰ ساله و بالاتر دارای اضافه وزن یا چاق هستند و از این تعداد حدودا ۴۲ درصد مشخصا به چاقی مبتلا هستند.
به گزارش طب اصیل به نقل از مدیکال اکسپرس، اضافه وزن و چاقی بیماریهای پیچیده و جدی هستند. با اینحال متخصصان و پزشکان همچنان درحال بررسی این که چاقی و اضافه وزن چگونه و به چه میزان سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار می دهند، هستند.
تحقیقات جدید انتشار یافته در ژورنال Surgery نشان میدهد که چاقی همین طور با افزایش ریسک عوارض بعد از جراحی همچون عفونت، لخته شدن خون و عوارض کلیوی مرتبط می باشد.
یک متخصص در دانشگاه کلرادو در این زمینه اظهار داشت: چاقی و اضافه وزن علاوه بر عوارضی همچون بیماری قلب، دیابت و نارسایی کبد، تاثیرات دیگری نیز بر سلامتی افراد دارند که نیازمند تحقیقات بیشتری است.
متخصصان در این مطالعه مجموعه داده های اولیه را که بیش از ۵.۵ میلیون بیمار را نشان می داد، مورد مطالعه قرار دادند که ۴۴.۶ درصد از آنها به چاقی مبتلا بوده اند.
متخصصان دریافتند که در مقایسه با بیماران با وزن طبیعی، بیمارانی که دارای اضافه وزن یا چاقی بودند احتمال مبتلاشدن به عفونت، نارسایی کلیه و ترومبوآمبولی وریدی یا لخته شدن خون در وریدها بعد از جراحی در آنها بالاتر بوده است.