معاون درمان وزارت بهداشت: یکسان سازی جزء حرفه ای تعرفه بخش های خصوصی و دولتی

طب اصیل: به گزارش طب اصیل، معاون درمان وزارت بهداشت، اظهار داشت: در جهت عدالت گستری جزء حرفه ای تعرفه بخش های خصوصی و دولتی برای اعضای تمام وقتی جغرافیایی یکسان سازی شده است.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر سعید کریمی در پنجمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در ستاد وزارت بهداشت اظهار داشت: فوکال پوینت های معاونت درمان مشخص شده و در هر بیمارستانی افرادی در سیستم ارجاع تعیین شده اند و تمام ارجاعات از راه معاونت درمان در ستاد به صورت مستقیم قابل رصد هستند.

وی اضافه کرد: هیچ بیماری که از کانال برنامه پزشکی خانواده به سطوح تخصصی و فوق تخصصی ارجاع می شود، بلاتکلیف نمی ماند و اقدامی که باید برای وی صورت گیرد در سامانه مشخص می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان نمود: با راه اندازی سامانه یکپارچه ارجاع از این پس هیچ اقدام مکتوب کاغذی برای ارجاع صورت نمی گیرد و پذیرفتنی نیست. این سامانه علاوه بر امکان نسخه نویسی، دارای امکانات اتصال به سطح یک، اتصال به لابراتوار ها و مراکز تصویربرداری هم هست.
یکسان سازی جزء حرفه ای تعرفه بخش های خصوصی و دولتی
کریمی اضافه کرد: در جهت عدالت گستری جزء حرفه ای تعرفه بخش های خصوصی و دولتی برای اعضای تمام وقتی جغرافیایی یکسان سازی شده است. ضریب کا هم برای تمام وقت های جغرافیایی از ۳۰ هزار به ۷۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش مراکز درمانی به بیمارانی که از راه سیستم نوبت دهی در برنامه پزشکی خانواده رجوع می کنند، اختصاص می یابد. امکان اضافه شدن بخش خصوصی هم به برنامه پزشکی خانواده در مراحل بعدی وجود دارد ازاین رو مشوق هایی که برای بخش دولتی در این برنامه در نظر گرفته شده برای بخش خصوصی هم در نظر گرفته خواهد شد.
امکان سنجی دوراپزشکی در مناطق فاقد متخصص
کریمی اظهار نمود: هم اکنون امکان الزامی شدن پذیرش بیمار از کانال برنامه پزشکی خانواده وجود ندارد ولی در آینده این امکان وجود دارد. همینطور امکان ایجاد دوراپزشکی در برنامه پزشکی خانواده هم برای مناطقی که دسترسی به متخصص با اشکال مواجه می باشد، درحال امکان سنجی است.

وی در قسمت دیگری از سخنانش اظهار داشت: «سامانه کارآمد» برای ثبت عملکرد و اختصاص کارانه به پزشکان راه اندازی و اجرایی شده است و در قسمت پرستاری هم درحال راه اندازی است.

معاون درمان وزارت بهداشت در انتها بر پیگیری مطالبات بیمارستان ها از سازمان تأمین اجتماعی و نصب تجهیزات نصب نشده تصریح کرد.

منبع: