شیوع بیماری تنفسی در شیلی و فشار بر بخش مراقبت های ویژه اطفال

طب اصیل: به گزارش طب اصیل، شیلی با شدیدترین انتشار ویروس سینسیشیال تنفسی (RSV) تحت تأثیر قرار گرفته که منجر به مرگ چهار نوزاد و فشار بر ظرفیت بخش مراقبت های ویژه کودکان (ICU) در این کشور شده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری رویترز، «یسنیا سانچز»، مادر یکی از نوزادانی که فوت کرده است، اظهار داشت که از ساعت هشت بامداد تا ۱۰ شب منتظر آمبولانس بوده تا نوزادش را به آی سی یو منتقل کند.
سانچز همینطور اظهار داشت که در این ساعات نوزادش دو بار ایست قلبی کرده است.
گزارشی از وزارت بهداشت شیلی نشان داد که میانگین ظرفیت تخت آی سی یو کودکان در این کشور به ۹۴ درصد رسیده است.
وزیر بهداشت شیلی در اینباره اظهار نمود: ما با یکی از بزرگترین موارد انتشار ویروس سینسیشیال تنفسی در سالهای اخیر روبرو می باشیم و افزود که کودکان زیر یک سال در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
در همین حال دولت شیلی هم به سبب عملکرد ضعیفش در این رابطه مورد انتقاد قرار گرفته است.
بیماری های تنفسی در شیلی در فصل زمستان (شیلی در نیمکره جنوبی زمین واقع است و هم اکنون فصل زمستان را سپری می کند) بشدت افزایش خواهد یافت و این وضعیت معمولاً در «سانتیاگو» به سبب آلودگی شدید هوا در این شهر، تشدید می شود.
بنابر اعلام مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده، حدودا همه کودکان پیش از دو سالگی به ویروس سینسیشیال تنفسی یا RSV مبتلا می شوند. همینطور بیشتر بزرگسالان به نوع خفیف این بیماری گرفتار می شوند.
ویروس سینسیشیال تنفسی برای افرادی که مسن هستند، به بیماری مزمن قلبی یا ریوی مبتلا هستند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، می تواند خطرناک باشد. هرچند پیامد این ویروس می تواند به صورت ویژه برای نوزادان و کودکان دشوار باشد.