چشم ها هم صدا دارند

به گزارش طب اصیل، ایسنا نوشت: حالا دانشمندان می توانند با شناسایی نوع صدای گوش شما بفهمند که به کجا نگاه می کنید.
دانشمندان دانشگاه دوک در سال ۲۰۱۸ دریافتند که هر بار که چشمان ما حرکت می کنند، گوش های ما صدای جیرجیر نامحسوسی تولید می کنند. حالا پژوهشگران روشی را ابداع نموده اند که با تحلیل و بررسی آن صداها، تشخیص می دهد که فرد به کجا نگاه می کند.
باآنکه ما آگاهانه صداها را نمی شنویم، اما میتوان آنها را بوسیله ی یک میکروفون بسیار حساس که در کانال گوش قرار داده می شود، دریافت کرد.
پروفسور جنیفر گرو، دانشمند ارشد این مطالعه اعتقاد دارد که این حرکات امکان دارد زمانی رخ دهند که حرکات چشم، مغز را تحریک می کند تا عضلات گوش میانی یا سلول های موی گوش را منقبض کند. اولی به کاهش صداهای بلند کمک می نماید، در حالیکه دومی صداهای آرام را تقویت می کند.
بیشتر بخوانید:
درآمد ماهانه ۵۰۰ میلیون تومانی یک زن غیرعادی در اینترنت/ عکس این تنظیم و ترتیب می تواند به ما کمک نماید تا با تنظیم خودکار حساسیت شنوایی خود بر مبنای آن چه به آن نگاه می نماییم، محیط اطراف خویش را درک نماییم. در آزمایش اخیر، تیم گرو و پروفسور کریستوفر شرا از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ۱۶ بزرگسال (همگی با قدرت بینایی و شنوایی خوب) را برای انجام یک آزمایش ساده به کار گرفتند.
داوطلبان با ردیابی بصری، حرکات یک نقطه سبز روی صفحه کامپیوتر را بدون حرکت سر خود شروع کردند. همانطور که آنها این کار را انجام می دادند، یک دوربین ردیابی چشم جهت نگاه آنها را ثبت می کرد، در حالیکه میکروفون های موجود در کانال گوش آنها صداهای گوش آنها را ضبط می کرد.
هنگامی که ویدئوهای چشم و صدای ضبط شده گوش متعاقباً پیگیری شدند، مشخص شد که حرکات چشم در جهات خاص انواع خاصی از صداهای گوش را ایجاد می کنند. ازاین رو دانشمندان فقط با شناسایی نوع صدای گوش هر شرکت کننده توانستند تشخیص دهند که نگاه وی به کجا متمرکز شده است.
همینطور میتوان معکوسِ این کار را انجام داد. محققان توانستند با ردیابی جهت نگاه داوطلبان تشخیص دهند که گوش های وی چه نوع صداهایی تولید می کند.
امید است که یافته های این تیم به درک بهتر ادراک انسان کمک نماید و احتمالا منجر به آزمایش های شنوایی دقیق تر و آموزنده تر شود.
۵۸۵۸