حس کردن گرما با دست مصنوعی

طب اصیل: گرمای بدن یک شخص چه بوسیله یک دست دادن ساده باشد و چه با در آغوش گرفتن، حس انسانی را به تعاملات اجتماعی می بخشد. حالا گروهی از پژوهشگران، دستگاهی ساخته اند که به افراد گرفتار قطع عضو امکان می دهد تا با بهره گیری از اندام مصنوعی خود بتوانند احساس کردن دمای طبیعی را تجربه کنند.
به گزارش طب اصیل، پژوهشگران می گویند که این نوآوری برای نخستین بار ارائه شده است و راه را برای ادغام کردن احساسات در اندام های مصنوعی هموار می کند.
طبق گزارش ایسنا، پروفسور «سلیمان شکور»(Solaiman Shokur)، پژوهشگر ارشد این پروژه در «موؤسسه فناوری فدرال لوزان سوئیس»(EPFL) اظهار داشت: مشخص شده که افزایش بازخورد حسی در یک اندام مصنوعی می تواند به افراد گرفتار قطع عضو کمک نماید تا احساس کنند اندام مصنوعی یک بخش از بدن آنهاست. نمی توان حس طبیعی را بدون دما ایجاد کرد.
شکور اشاره کرد: این روش می تواند افراد دارای اندام مصنوعی را قادر کند تا متوجه شوند آیا یک جسم بطور خطرناکی داغ است یا خیر و به آنها کمک می نماید تا بین مواد متفاوت تمایز قائل شوند. وی ادامه داد: فراتر از آن، این روش یک روزنه را به سمت جنبه اجتماعی تر لمس کردن باز می کند.

منبع: