ضربان قلب مجرم را لو می دهد

به گزارش طب اصیل، در حالیکه پیش از این در مطالعه روی مردان مشخص شده بود که میتوان از روی رصد ضربان قلب به احتمال ارتکاب جرم پی برد، حالا مطالعه روی زنان هم همین ارتباط را هویدا کرده است.
به گزارش طب اصیل، مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ انتشار یافت، ارتباط عجیبی را بین میزان ارتکاب جرم و جراحات غیرعمد در مردان و ضربان قلب پایین در حالت استراحت نشان داد.
به نقل از ایسنا، حالا مطالعه مشابهی بر روی زنان هم همین ارتباط را نشان داده است که به ما یادآوری می کند خطرپذیری محدود به هیچ جنسیتی نیست.
پژوهشگران در ایالات متحده، سوئد و فنلاند سوابق جنایی ۱۲ هزار و ۴۹۹ زن را که تا ۴۰ سال سن داشتند، دنبال کردند و دریافتند افرادی که ضربان قلب پایینی در حالت استراحت دارند، اندکی بیشتر احتمال دارد که جرم غیرخشونت آمیز مرتکب شوند.
توجه به این نکته مهم می باشد که این بدان معنا نیست که زنان با ضربان قلب پایین حتما یا به احتمال فراوان مجرم خواهند شد.
پژوهشگران همینطور متوجه شدند که این زنان بیشتر صدمه های غیرعمدی را تجربه می کنند.
گفته می شود که فعالیت کمتر در سیستم عصبی خودمختار که عملکردهای خودکار بدن مانند ضربان قلب را تنظیم می کند، امکان دارد افراد را بیشتر به دنبال هیجان و خطرپذیری هدایت کند.
دستگاه عصبی خودمختار(Autonomic Nervous System) که قبلاً به آن دستگاه عصبی نباتی می گفتند، بخشی از دستگاه اعصاب پیرامونی است که ماهیچگان و غدد را تأمین می کند و بر روی عملکرد اعضای داخلی اثرگذار می باشد. دستگاه اعصاب خودمختار، سامانه کنترلی است که به طور عمده به صورت غیرارادی عمل می کند و اعمال بدن را چون میزان تپش قلب، گوارش، سرعت تنفس، مردمک چشم، ادرار و برانگیختگی جنسی تنظیم می کند.

منبع: