آغاز طرح ترافیک تهران، فهرست زائران دارای سابقه اعتیاد در اختیار پلیس

به گزارش طب اصیل آغاز طرح ترافیک جدید تهران، سلب حضانت از خانواده های سوء استفاده کننده از کودکان، وضعیت نگران کننده منابع آب زیرزمینی کشور، غربالگری «سلامت روان دانش آموزان» کلیه مقاطع تحصیلی از مهرماه و… از مهم ترین عناوین خبریِ اداره اجتماعی ایسنا در روز شنبه هستند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، در ادامه به بعضی از مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
طرح ترافیک جدید تهران شروع شد + نقشه سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت اعلام نمود که از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز با حذف طرح زوج یا فرد در پایتخت طرح ترافیکی جدید در این محدوده اجرا می شود.
وی در اینباره توضیح داد: از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز (اول تیرماه) یعنی همزمان با ساعت آغاز طرح ترافیک، طرح جدید ترافیکی تهران – که جایگزین طرح زوج یا فرد سابق در همان محدوده شده است – شروع شد.
لیست زائران دارای سابقه اعتیاد در اختیار پلیس سردار حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه های کشور اقدامات پلیس فرودگاه در حج تمتع ۹۸ را شرح داد.
وی با اشاره به اقدامات کنترلی در فرودگاه ها اظهار داشت: یکی از اشکالات ما حمل مواد مخدر از جانب بعضی از زائران سالخورده است که برای جلوگیری از این مساله که البته تعداد آن اندک است، جلسات گوناگونی با پلیس مبارزه با مواد مخدر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و ستاد داشتیم. همینطور فهرست زائرانی که سابقه اعتیاد داشتند در اختیار پلیس قرار گرفته است و ما اقدامات کنترلی بیشتری روی این افراد خواهیم داشت.
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه همراه داشتن مواد مخدر سبب بازماندن از سفر خواهد شد، اظهار داشت: اگر در کشور عربستان هم این مواد کشف شود مطابق قوانین آن کشور با زائران برخورد خواهد شد.
سلب حضانت از خانواده های سوء استفاده کننده از کودکان حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آغاز طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان اظهار داشت: بر مبنای آخرین گزارش ها تا کنون ۸۲ کودک کار و خیابان در استان تهران جمع آوری شده اند.
وی با اشاره به اینکه طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان در استان تهران شروع شده و طی یکی دو ماه آینده در استان البرز هم اجرا می شود، اظهار داشت: فرمانداری، وزارت کشور، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های مردم نهاد در همکاری با سازمان بهزیستی در این خصوص وارد عمل شده اند.
خداحافظ «زوج و فرد»! سال قبل کارشناسان و مسئولان ترافیکی پایتخت به این نتیجه رسیدند که طرح ترافیک به تنهایی نتوانسته است حال و هوای تهران را بهبود ببخشد. بنابراین با الگوگیری از کشورهای دیگر، مدل تردد نوبتی آن هم با استناد به رقم سمت راست پلاک خودرو ها در محدوده مرکزی شهر تهران را اجرایی کردند؛ طرحی که بعدها به طرح «زوج یا فرد» شناخته شد.
علی پیرحسینلو، مشاور فرهنگی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با ایسنا با اشاره به تاریخچه اجرای طرح زوج و فرد در تهران اظهار داشت: از آذر ماه سال ۸۴ و با عنایت به شرایط خاص، مدیران شهری و مسئولان تصمیم گرفتند تردد خودرو ها را نوبتی کنند که بر این اساس تردد خودرو ها بر مبنای عدد سمت راست پلاک شان به روزهای زوج و فرد تقسیم شد و از ساعت ۶ و ۳۰ تا ۱۹ این طرح اجرایی می شد.
غربالگری «سلامت روان دانش آموزان» کلیه مقاطع تحصیلی از مهرماه مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا سال قبل همه دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و بخشی از دانش آموزان پایه نهم مورد سنجش قرار گرفتند، اعلام نمود که از مهرماه آینده غربالگری پایه سلامت روان برای همه دانش آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی انجام می شود.
وی جزئیات غربالگری سلامت روان دانش آموزان در سال تحصیلی آینده را تشریح و اظهار نمود: برای سال تحصیلی جاری، غربالگری اولیه سلامت روان بهمن ماه سال ۹۷ انجام شد و نتایج آن برای استفاده مشاورین در برنامه ریزی های درون مدرسه ای و فردی در اختیارشان قرار گرفت.
وضعیت نگران کننده منابع آب زیرزمینی کشور محمدرضا گلدانساز، یک پژوهشگر حوزه منابع آب با اشاره به اینکه ناپایدارترین سفره های آب زیرزمینی در استان های هرمزگان، فارس و اصفهان قرار دارند، اظهار داشت: از آبخوان های قزوین، تهران – کرج، ورامین، ساوه، ابهر -خرمدره، قروه – دهگلان، فریمان – تربت جام، مشهد، زنجان، نیشابور و هشتگرد بیشترین استفاده را می شود و آنها هم در شرایط ناپایداری قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه منابع آب زیرزمینی در کشور با وجود بارندگی های کم سابقه در سال آبی جاری همچنان در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و بارش ها نتوانسته کسری مخازن آب زیرزمینی که طی چند دهه برداشت بی رویه به وجود آمده است را جبران کند، اظهار نمود: طبق آمار و اطلاعات وزارت نیرو، سطح آب زیرزمینی در اغلب دشت های کشور افت شدیدی دارد و تابحال بیشتر از ۴۰۰ محدوده از ۶۰۹ محدوده مطالعاتی کشور در شرایط ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار گرفته اند.
از تراژدی خیابان ۱۷ شهریور تا تغییر هویت «ویلا» رویکرد پیاده محوری و شهرهای انسان محور چندسالی است که در جهت اجرای سیاست های کاهش آلودگی هوا و ترغیب مردم به کاهش استفاده از خودرو های شخصی و به صورت کل دست یابی به شهرهای پاک، در کشور باب شده است.
مجتبی صفدر نژاد، پژوهشگر دکتری شهرسازی دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به اینکه حرکت پیاده، ضروری ترین، طبیعی ترین و قدیمی ترین شکل جابه جایی انسان به حساب می آید که هنوز هم بهترین روش برای دستیابی به ارزش ها و جاذبه های نهفته در محیط است، اظهار نمود: در حقیقت، پیاده راه، حکم واسط میان دسترسی سواره و مقاصد مردم برای خرید و بهره مندی از خدمات و… را دارد. در تعریف پیاده راه می توان اظهار داشت که پیاده راه ها، معابری هستند که بالاترین نقش اجتماعی را دارند و تسلط و غلبه حرکت در آنها با عابران پیاده است؛ البته سطح تسلط و غلبه آنها، در معابر مختلف متفاوت می باشد. همچنین، در تعریف دیگری می توان اظهار داشت که پیاده راه ها، خیابان هایی محصوری هستند که ترافیک سواره، یا به صورت کامل و یا در بخشی از آن حذف می شود و تردد خودرو ها تنها در زمان های خاصی از شبانه روز و به صورت کنترل شده در آن جریان دارد.
بیمارستان های کشور «شبکه ای» می شوند + جزئیات بهزاد کلانتری، مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت جزئیات برنامه این وزارتخانه برای شبکه ای کردن بیمارستان ها را توضیح داد.
وی از اقدام وزارت بهداشت برای اداره شبکه ای بیمارستان های کشور اطلاع داد و اظهار داشت: راه اندازی بیمارستان های شبکه ای یا زنجیره ای، اقدامی است که در دنیا در حال انجام می باشد. وزارت بهداشت هم مدتی است که آیین نامه آنرا تدوین کرده که حالا این آیین نامه در مرحله نظرخواهی بوده و نهایتاً در ماه جاری نهایی می شود.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، پر بازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
طرح ترافیک جدید تهران شروع شد + نقشه
بیمارستان های کشور «شبکه ای» می شوند + جزئیات
کشف جسد معلمِ چینی بعد از ۱۶ سال
وضعیت نگران کننده منابع آب زیرزمینی کشور
از تراژدی خیابان ۱۷ شهریور تا تغییر هویت «ویلا»