ارتباط قند آبمیوه با خطر مبتلاشدن به سرطان

طب اصیل: نتایج یک تحقیق نشان داده است که قند موجود در آبمیوه با خطر مبتلاشدن به سرطان مرتبط می باشد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، بررسی ها از آن حکایت می کند مصرف میزان قابل توجهی از آبمیوه می تواند خطر مبتلاشدن به سرطان را افزایش دهد. همین طور قبل از این پژوهشگران به ارتباط بین مصرف هر نوع نوشیدنی حاوی قند و احتمال مبتلاشدن به این بیماری پی برده بودند.
در این مطالعه پژوهشگران فرانسوی به ارتباط خاص بین قند و سرطان دست پیدا کردند. نوشیدنی های حاوی قند همچون نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا با چاقی در ارتباط هستند که خود عامل موثر در بروز بیماری سرطان است، هرچند در این بررسی پژوهشگران فرانسوی اظهار داشتند دلیلهای دیگری وجود دارد که نشان داده است قند در خطر مبتلاشدن به سرطان نقش دارد.
در این بررسی آمده است: مصرف آبمیوه همچون دیگر نوشیدنی های حاوی قند با افزایش ریسک مبتلاشدن به سرطان مرتبط می باشد و عامل اصلی این ارتباط مواد قندی است.
بگفته پژوهشگران فرانسوی کاهش مصرف تمامی انواع نوشیدنی های حاوی قند در کنار اعمال محدودیت در تبلیغات این محصولات و ستاندن مالیات می تواند در کاهش تعداد مبتلایان به بیماری سرطان موثر باشد.
به گزارش طب اصیل به نقل از روزنامه گاردین، پژوهشگران فرانسوی با اشاره به اینکه نمی توان با قطعیت گفت: مواد قندی عامل مبتلاشدن به سرطان هستند، تاکید کردند: لازم است تحقیقات بیشتری در این رابطه صورت گیرد. همین طور مکانیزم های زیست شناختی دیگری از قبیل تاثیر مواد قندی بر چربی احشایی ذخیره شده اطراف اندام های حیاتی همچون کبد و پانکراس، سطح قند خون و فاکتورهای التهابی وجود دارد که تمامی آنها با خطر سرطان در ارتباط هستند.

منبع: