مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: جریان هایی خواهان تخریب اعتماد جامعه به پزشکان هستند

به گزارش طب اصیل مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بر ضرورت تقویت اعتماد عمومی به جامعه پزشکی تصریح کرد و اظهار داشت: معتقدم جریان هایی قصد تخریب این اعتماد عمومی را دارند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی که در مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز که در سازمان بیمه سلامت و با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی، استاندار تهران و… برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت، اظهار داشت: ما انسان ها نعمت های گوناگونی داریم، ولی قدر هیچ کدام را نخواهیم دانست مگر زمانی که آنها را از دست دهیم.
وی ادامه داد: سلامتی و امنیت، بزرگ ترین نعمت هایی هستند که انسان از آن بهره مند است. امنیت هم از آن جهت مهم می باشد که خواستگاه آن در سلامت است. دعای بیمار بعد از شفا یافتن موهبتی بسیار بزرگ برای پزشک است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، وظیقه سازمان های بیمه گر را مشورت با جامعه وزشکی برای عرضه بهتر خدمات خواند و اظهار داشت: اگر تصور نماییم بدون حضور جامعه پزشکی می توان اقدامات مناسبی انجام داد، سخت در اشتباه هستیم. اجرای راهنماهای بالینی، پروتکل های درمانی و… بدون همکاری با پزشکان میسر نمی گردد. باید از این ظرفیت موجود بهترین استفاده را داشته باشیم.
وی ادامه داد: فرهیختگی جامعه بر مبنای گروه های مرجع شناخته می شود که پزشکان همچون این گروه های مرجع هستند. نباید اعتماد عمومی به این قشر زحمتکش از بین رود. بنده آدم بدبینی نیستم اما هم اکنون جریان هایی قصد تخریب این اعتماد عمومی را دارند و باید بدانند این کار سبب ضرر رساندن به سلامت مردم خواهد شد.