معاون وزیر بهداشت اعلام کرد آمادگی ۹ بیمارستان در کرمانشاه برای خدمت رسانی در اربعین، برگزاری ۲ بیمارستان صحرایی

طب اصیل: معاون بهداشت وزارت بهداشت از آمادگی ۹ بیمارستان وزارت بهداشت در استان کرمانشاه برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی آگاهی داد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا و بنابر اعلام وبدا، دکتر علیرضا رئیسی در نشست مشترک با مهندس بازوند – استاندار کرمانشاه، اضافه کرد: ۷ بیمارستان استان به صورت معین و ۷ بیمارستان غیر دانشگاهی نیز در زمینه درمان خدمت رسانی خواهند کرد.
وی اظهار داشت: با عنایت به نیاز منطقه و حضور گسترده زائران، ۲ بیمارستان صحرایی نیز برپا خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: ۴۳ پایگاه شهری و جاده ای فوریت های پزشکی، ۸۲ نقطه ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳ فروند بالگرد آماده خدمات امدادی به زوار اربعین حسینی در این منطقه خواهند بود.

رئیسی با اشاره به حضور گسترده حوزه بهداشت در این مراسم اظهار داشت: ۱۴ مرکز جامع سلامت شبانه روزی در طول مسیرهای تردد زائران، ۶ مرکز شبانه روزی در قصرشیرین و پایانه خسروی، ۳ پست قرنطینه مرزی و همین طور ۵ دستگاه موبایل کلینیک دندانپزشکی به زائران خدمت بهداشتی ارائه خواهند کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در این جلسه بر توجه جدی به تامین آب بهداشتی، توجه به مخاطرات زیست محیطی ناشی از دفع فاضلاب و آموزش و آگاهی بخشی عمومی خادمین موکب ها درباب توزیع مواد غذایی، هماهنگی سازمان ها با خادمین سلامت و تدوین برنامه ترافیکی امداد به بیماران و مصدومان احتمالی اصرار کرد.

بنابر اعلام وبدا، سپس مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه ضمن تشکر از فعالیت های وزارت بهداشت برای برگزاری با شکوه راهپیمائی اربعین حسینی گفت: فواصل کوتاه میان شهرهای مسیر تردد زوار اربعین از مرز خسروی و زیرساخت های پایانه بین المللی خسروی سبب شده که تردد زوار از این مسیر راحت تر باشد.

استاندار کرمانشاه گفت: رصد و رسیدگی وضعیت سلامت و بهداشت زوار اربعین از مهم ترین محورهای برنامه های ما در روزهای تردد زوار است که مسئولیت این مساله از نظر سازمانی با وزارت بهداشت خواهد بود که با عنایت به تجربه زلزله سال ۹۶، به خوبی از عهده آن برخواهند آمد.

در این جلسه دکتر مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تعدادی از مدیران ارشد معاونت بهداشت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز حضور داشتند.

منبع: