تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان پروستات

طب اصیل: پژوهشگران ˮدانشگاه بریستولˮ انگلیس در مطالعه اخیر خود مدعی شده اند ورزش کردن می تواند تا ۵۱ درصد از ابتلای آقایان به سرطان پروستات جلوگیری کند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، برپایه گزارش های “انجمن سرطان آمریکا” (ACS)، سرطان پروستات، دومین سرطان شایع در بین مردان و دومین دلیل مرگ و میر بر اثر سرطان است. به تازگی پژوهشگران انگلیسی اظهار کرده اند که ورزش کردن – که می تواند شامل باغبانی یا پیاده روی هم باشد – نسبت به آنچه که قبلاً تصور می شد نقش بسیار مهم تری در کاهش مبتلا شدن به سرطان پروستات در آقایان ایفا می کند.
محققان بدین منظور طی مطالعه خود ۱۴۰ هزار و ۲۴۸ مرد را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند میزان فعالیت آنها چقدر است.
دکتر “سارا لویس” (Sarah Lewis)، نویسنده اصلی این مطالعه اظهار داشت: بیشتر مردان این مطالعه بیشتر از ۵۰ سال سن داشتند و می توان فرض کرد که همه آنها دونده ماراتن نبودند. یافته های ما نشان داده است که هرچه مردان فعال تر باشند احتمال مبتلا شدن آنها به سرطان پروستات به طرز قابل ملاحظه ای کاسته می شود، اما لازم نیست فعالیت جدی داشته باشید یا ورزش تیمی انجام دهید. منظور از فعال بودن می تواند انجام دادن کارهایی مانند باغبانی یا پیاده روی باشد.
آنها طی این مطالعه DNA را برای اندازه گیری فعالیت بدنی در بین ۷۹ هزار و ۱۴۸ مرد مبتلا به سرطان پروستات و ۶۱ هزارو ۱۰۶ نفر بدون آنالیز کردند. خطر مبتلا شدن به سرطان پروستات در مردانی که بیشترین فعالیت را داشتند، در مقایسه با افرادی که پایین ترین میزان فعالیت را داشتند، ۵۱ درصد کمتر بود.