وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی: آنفلوآنزا از سه روز گذشته سیر نزولی گرفته است

به گزارش طب اصیل ایسنا/قم وزیر بهداشت با اشاره به اینکه آنفلوآنزا مهار شده است، اظهار داشت: طبق پیشبینی ها آنفلوآنزا از سه روز گذشته سیر نزولی پیدا کرده است البته نباید کماکان از مراقبت های خاص برای پیشگیری از شیوع آن غافل شد.

سعید نمکی در حاشیه سفر به قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنفلوآنزا باوجود موج سرکشی که داشت با همکاری و مشارکت گسترده مردم و همراهی صداوسیما و رسانه های گروهی مهار گشت.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم، اظهار داشت: ساخت بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی امیرالمؤمنین(ع) قم را خیرین با مساعدت مجموعه ای از دفتر آیت الله خوانساری آغاز کردند و دولت هم از کمک هایی که می شد از بدنه دولت انجام داد دریغ نکرد.

وی اضافه کرد: هفته گذشته با آقای لاریجانی و دکتر سرمست استاندار قم جلسه ای در ارتباط با مشکلات این بیمارستان داشتیم و قرار بود دکتر جان بابایی بعنوان معاون درمان به قم سفر کنند اما من به شخصه برای رسیدگی به شهر قم آمدم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به مشکلات بیمارستان امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: مشکلات این بیمارستان دو نوع هستند یکی مشکلات انشعابات که استاندار قم با تشکیل کارگروه این مشکلات را پیگیری می کند و دیگری مشکلات مالی که قسمتی از آن تعهدات خیر این مجموعه است و قسمت دیگر بحث تاسیسات این مجموعه است که دولت قبول کرد ۱۰ میلیارد تومان برای رفع این مشکل کمک نماید، همینطور خیرین محترم هم ۳۰میلیارد تومان کمک خواهند کرد تا مشکلات قسمت تاسیسات به صورت کامل حل شود و امیدواریم در دوماه آینده این بیمارستان به بهره برداری برسد.

نمکی با اشاره به مشکلات گردشگری سلامت افزود: یکی از اشکالات گردشگری سلامت ورود برخی از دلال ها و بی ضابطه بودن این بخش بود که معاونت درمان وزارتخانه با کمک وزارت میراث فرهنگی طراحی های لازم را داشته و وضع گردشگری سلامت ساماندهی شده است.