پیگیری خبرگزاری مهر؛ رفع مشکلات بیمارستان معتمدی گرمسار

به گزارش طب اصیل رئیس بیمارستان معتمدی گرمسار با اشاره به پیگیری خبرگزاری مهر درباره کمبودهای بیمارستان، اظهار داشت: اقداماتی برای رفع نقصها موجود صورت گرفت که راه اندازی تزریقات و اسکن از آن جمله هستند.

مجید چگینی در گفتگو با خبرنگار مهر، کمبود منابع مالی و نیروی انسانی را مهم ترین چالش بیمارستان معتمدی گرمسار دانست و گفت: خیلی از تجهیزات بیمارستان از بیمارستان قدیمی امام خمینی (ره) منتقل شده و تجهیزات بیمارستانی خصوصاً دستگاه سی تی اسکن قدیمی و فرسوده است که هزینه های زیادی برای تعمیر آنها در یک سال قبل صرف شده است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه سی تی اسکن این مجموعه از شروع سال تابحال سه بار تعمیر اساسی شده است، اشاره کرد: با توجه به این که در گرمسار تنها یک دستگاه سی تی اسکن وجود دارد و حجم مراجعات به این مرکز بسیار بالا و به تبع آن امکان خرابی و نقص بسیار خواهد بود پس باتوجه به شرایط مالی نامطلوب شبکه بهداشت و درمان، این دستگاه با تلاش، همت و همدلی فراوان همکاران تعمیر شد و از تاریخ ۱۲ آذرماه سال جاری مجدد برای خدمت رسانی به بازگشت کنندگان ساماندهی شده است و مشکلی در ارائه خدمات در این بخش وجود ندارد.

رفع مشکلات انتقال بیماران به خارج از شهرستان
رئیس بیمارستان معتمدی گرمسار در ادامه با اشاره به اینکه تنها یک جراح مغز و اعصاب به صورت قراردادی در این بیمارستان وجود دارد، اشاره کرد: کمبود پزشک متخصص از دیگر چالش های جدی است که این مجموعه با آن درگیر است و باید از طرف وزارتخانه برای اعزام تعدادی پزشک متخصص تمهیدات لازم اندیشیده شود و این درخواست از طرف مسئولان شهرستانی و استانی انجام شده است.
چگینی در مورد رفع مشکلات انتقال بیماران به خارج از شهرستان نیز بیان کرد: درمجموع سه آمبولانس در گرمسار وجود دارد که یک دستگاه برای انتقال بیماران درون شهری است و دو آمبولانس برای انتقال بیماران خارج از شهر است.
وی با تاکید بر لزوم خریداری آمبولانس جدید در این منطقه اشاره کرد: یکی از آمبولانس ها گرفتار نقص فنی بود که این آمبولانس نیز اخیراً تعمیر شد و به ناوگان این مرکز بازگشته است و این در حالیست که در محدوده زمانی خرابی این دستگاه آمبولانس هیچ گونه اعزام اورژانسی در گرمسار لغو نشده و تمهیدات لازم برای ارائه این خدمت باقوت و قدرت قبلی همچنان ادامه دارد و در دسترس مددجویان قرار دارد.
راه اندازی واحد تزریقات در بیمارستان معتمدی گرمسار
رئیس بیمارستان معتمدی گرمسار در ادامه اضافه کرد: واحد تزریقات بیمارستان از تاریخ هفتم مهرماه به راه افتاده است و همین طور سرم و داروهای محدود پرمصرف در سامانه اچ آی اس تعریف شده است و در اختیار بازگشت کنندگان سرپایی قرار می گیرد.
چگینی در ادامه توضیح داد: ارائه خدمات درمانی به صورت سرپایی در درمانگاه امام خمینی (ره) در مرکز شهر برقرار است و عموم مردم می توانند با مراجعه به این درمانگاه خدمات درمانی خصوصاً تزریقات و دارو دریافت نمایند از طرف دیگر استقرار پزشک عمومی در بیمارستان معتمدی باهدف گسترش خدمات درمانی در این شهرستان انجام شده است.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی و کمبود اعتبارات شبکه بهداشت و درمان بیان کرد: کاهش هزینه های جاری و اضافی در بیمارستان در دستور کار قرار دارد.
آموزشی شدن بیمارستان معتمدی ۸۰ درصد مشکلات را رفع می کند
رئیس بیمارستان معتمدی گرمسار بابیان اینکه مشکلاتی در چاپ فیلم و عکس بخش رادیولوژی وجود دارد، اظهار داشت: عکس و فیلم های رادیولوژی بوسیله دستگاه های کامپیوتری و لوح های فشرده در اختیار پزشک قرار می گیرد که این امر هزینه های بیمارستان را برای چاپ عکس و فیلم تا بخش زیادی می کاهد و خدمات به صورت الکترونیکی در بستری فناوری اطلاعات به بازگشت کنندگان ارائه می شود.
چگینی همین طور از آغاز عملیات راه اندازی ساختمان آموزشی بیمارستان معتمدی گرمسار آگاهی داد و اظهار داشت: طرح آموزشی شدن بیمارستان ۸۰ درصد از مشکلات این مجموعه خصوصاً در حوزه کمبود نیروی متخصص را رفع می کند و تحول عظیمی را در ارائه خدمات به بیماران به وجود می آورد.
وی بابیان اینکه برخی مسائل و کاستی های موجود در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ریشه در مشکلات اقتصادی کشور در شرایط تحریم دارد، اشاره کرد: اجرای طرح تحول سلامت هزینه سنگینی را بر دوش دولت قرار داده که متأسفانه پیش بینی های دولت برای تامین منابع مالی برای اجرای کامل این طرح محقق نشده است.
کمبود پزشک و پرستار در شهرستان گرمسار
رئیس بیمارستان معتمدی گرمسار بابیان اینکه برنامه ریزی برای رفع مشکلات موجود در ارائه خدمات درمانی به شهروندان گرمساری در دستور کار قرار دارد، اشاره کرد: این شهرستان به شدت با کمبود نیروهای پزشکی و خصوصاً پزشکان متخصص و پرستار مواجه می باشد.
چگینی با اشاره به اینکه نزدیکی این شهرستان به پایتخت منجر به بروز بی مهری به این منطقه شده است، اشاره کرد: تامین امکانات و تجهیزات بیمارستانی به روز و جذب نیروهای پزشکی متخصص از اولویت های مهم شبکه بهداشت و درمان در این منطقه است.
وی بابیان اینکه درمجموع ۳۸۰ نفر در بیمارستان معتمدی و کلینیک تخصصی این شهرستان در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند، اضافه کرد: از مردم خواستاریم با درک و تعامل دوطرفه با کارکنان بیمارستان نسبت به رفع مشکلات این مجموعه مسئولان را همراهی کنند.
به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، در تاریخ ۰۸/‏۱۰/‏۹۸‬ گزارشی از مسائل و مشکلات بیمارستان معتمدی گرمسار در خبرگزاری مهر منتشر گردید که حالا قسمتی از این مشکلات با پیگیری مسئولان شبکه بهداشت و درمان گرمسار رفع شده است.

منبع: