جراحی بینی با قالب کنترلی

طب اصیل: روش جدید جراحی بینی با قالب کنترلی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و عده بسیاری ترجیح می دهند که از این فنآوری جدید برای عمل بینی استفاده کنند.
به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، روش جدید جراحی بینی با قالب کنترلی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و عده بسیاری ترجیح می دهند که از این فنآوری جدید برای عمل بینی آنها استفاده گردد. اما در این میان عده ای نیز بر این باور هستند که قبل از جراحی نمی توان مشخص کرد که بینی چه شکل خواهد شد. برخی از پزشکان معروف نیز ممکنست اظهار نظرات منفی در این خصوص داشته باشند که این مساله سبب سردرگمی متقاضیان جراحی بینی می شود.
اگر شما هم متقاضی جراحی بینی هستید و می خواهید با آگاهی کافی درباب روش ها و تکنیک های جراحی بینی تصمیم گیری کنید، بهتر است به ادامه مقاله توجه فرمائید.
قالب کنترلی چیست؟
قالب های کنترلی از جنس رزین بوده و توسط پرینترهای سه بعدی ساخته می شوند. این قالب ها برمبنای طراحی پس از عمل بینی متقاضی ساخته می شوند و حین جراحی مورد استفاده قرار می گیرند. قالب های کنترلی انواع مختلفی داشته و هر کدام از آنها بعنوان یک مقیاس از درستی تغییرات اعمال شده در ناحیه خاصی از بینی به کار می آید. همانطور که قابل پیش بینی است این قالب ها مختص هر متقاضی ساخته می شوند و برای فرد دیگری قابل استفاده نیستند.
چرا ایده قالب کنترلی بینی مطرح شد؟
در برخی از موارد متقاضیان بعد از انجام جراحی بینی گرفتار نارضایتی شده و مدل بینی پس از عمل خودرا دوست ندارند. این مساله ممکنست به دلیلهای مختلفی به وجود آید:
· جراح خواسته و سلیقه متقاضی را در جلسه مشاوره متوجه نشود.
· متقاضی نظرات جراح و تغییرات امکان پذیر را در جلسه مشاوره متوجه نشود.
· پزشک در حین جراحی خواسته متقاضی را به یاد نیاورد.
· متقاضی به اشتباه تصور کند که مدل درخواستی برای چهره اش مناسب می باشد.
· پزشک از مهارت کافی برخوردار نباشد و به وعده های خود عمل نکند.
برای حل موارد بالا البته به جز مورد آخر، خدمات اسکن سه بعدی و ساخت قالب کنترلی پیشنهاد شد و تیم طراح طب توانست به کمک جمع کثیری از مهندسین و جراحان بینی قالب های کنترلی بینی را ثبت اختراع کند. البته فواید استفاده از اسکن سه بعدی و قالب هایی که برمبنای مدل سه بعدی چهره توسط پرینترهای سه بعدی برای جراحی های زیبایی تولید می شوند، در مقالات معتبر ذکر شده است و امروزه در مراکز پیشرفته دنیا این تکنولوژی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از خدمات اسکن سه بعدی و قالب کنترلی
برای استفاده از خدمات اسکن سه بعدی و قالب کنترلی لازم است که متقاضی به مجموعه طراح طب بازگشت کند و اسکن سه بعدی شود. دستگاه اسکنر سه بعدی هیچ اشعه ای تولید نکرده و از نور طبیعی برای عکس برداری استفاده می کند؛ به این صورت که از تمام زوایای چهره متقاضی عکس گرفته می شود. سپس در نرم افزارهای خاص، مدل سه بعدی چهره ایجاد می شود. در جلسه مشاوره بعد از آن که متقاضی خواسته های خودرا به جراح منتقل کرد و جراح نیز معاینه بالینی بینی را انجام داد، بر مدل سه بعدی تغییرات قابل انجام، اعمال می شود. بدین سان متقاضی می تواند مشاهده کند که بینی پس از عمل او چه شکل خواهد شد. برخی از افراد اصرار زیادی به کوچک کردن بینی و مدل عروسکی دارند، اما یک بینی کوچک و کوتاه برای فردی که چهره کشیده دارد مناسب نمی باشد. با استفاده از تکنولوژی اسکن سه بعدی متقاضی می تواند به صورت سه بعدی، نزدیک به واقعیت و از همه زوایا مشاهده کند که یک بینی بسیار کوچک برای چهره اش مناسب می باشد یا خیر. برای برقراری تناسب میان اجزای چهره و زیبایی بیشتر، در مرحله طراحی بینی پس از عمل از نسبت های طلایی صورت نیز استفاده می شود. این نسبت ها در چهره افراد زیبا برقرار است و رعایت آنها در جراحی زیبایی منجر به زیبایی بیشتر می شود.
در مرحله بعد در صورتیکه طراحی پس از عمل مورد تأیید متقاضی باشد، نرم افزار با مقایسه بینی اولیه و بینی ثانویه یکسری آنالیزها انجام داده و تغییرات بینی را به صورت دقیق مشخص می کند. این آنالیزها در روز جراحی همراه جراح خواهد بود. علاوه بر آن برمبنای طراحی نهایی بینی یکسری قالب های کنترلی مختص متقاضی توسط پرینترهای سه بعدی ایجاد می شود. در جراحی بینی با قالب کنترلی، جراحی تنها زمانی تمام می شود که بینی با قالب های مورد نظر تطبیق لازم را پیدا کند. لازم به ذکر است که از تطابق قالب کنترلی و بینی عکس گرفته شده و پس از عمل در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

آیا بینی شبیه به طراحی خواهد شد؟
همان طور که گفته شد برخی از پزشکان بر این باور هستند که جراحی بینی با قالب های از پیش ساخته امکان پذیر نیست و تا زمانی که پوست بینی بالا نرود و اجزای زیر آن نمایان نشود، جراح نمی تواند بگوید که چه تغییراتی بر بینی امکان پذیر است. این مسئله تا حد بسیاری صحیح است و تنها در حین عمل مشخص می شود که دقیقاً چه تغییراتی بر بینی قابل اعمال است. اما استفاده از آنالیزها و قالب های کنترلی به جراح کمک می نماید که در صورت امکان، تغییرات مطلوب را پیاده سازی کند. علاوه بر آن استفاده از قالب های کنترلی از خطاهای چشمی جراح جلوگیری کرده و دقت جراحی را بیشتر می کند.
هزینه جراحی بینی با قالب کنترلی
اگرچه در این روش از جدیدترین فناوری روز استفاده می شود اما باید گفت هزینه این روش جراحی در مقایسه با هزینه جراحی که خیلی از جراحان تقاضا می کنند، به صرفه تر است. هزینه عمل بینی بیشتر تحت تأثیر فاکتورهایی نظیر مهارت و شهرت جراح، بیمارستان و کلینیکی که جراحی در آن انجام می شود و میزان تغییرات بینی بوده و هزینه اسکن سه بعدی و قالب کنترلی در مقایسه با آن ناچیز است.
این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: