یافته جدید تحقیقاتی؛ نور چشمک زن به مقابله با بیماری آلزایمر کمک می نماید

طب اصیل: برخی مطالعات نشان می دهند قرارگیری در معرض نورهای چشمک زن به مقابله با بیماری آلزایمر کمک می نماید.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل بوده و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. معمولاً درمان آن، متمرکز بر بهبود کیفیت زندگی بیمار و کُندکردن علایم بیماری است.
برخی مطالعات نشان می دهند قرارگیری در معرض نور چشمک زن به مقابله با این بیماری کمک می نماید. امواج مغزی گاما (فعالیت الکتریکی مغز) به اتصال و پردازش اطلاعات در مغز کمک می نماید. این امواج گاما در افراد مبتلا به آلزایمر از بین می روند.
محققان موسسه تکنولوژی جورجیا معتقدند قرارگیری در معرض نور چشمک زن سبب بهبود فعالیت مغزی امواج گاما می شود و به از بین رفتن پلاک های بتاآمیلوئید کمک می نماید. این پلاک ها، نشانه اصلی بیماری آلزایمر هستند
محققان با استفاده از موش ها به درک بهتری از فواید درمانی تأثیر نور چشمک زن بر بیماری الزایمر رسیدند.
در سال ۲۰۱۶، پژوهشگران اثبات کردند که اختلال در گاما در موش ها منجر به افزایش تشکیل پروتئین پلاک بین سلول های مغز شد. آنها همین طور دریافتند قرارگیری موش ها در معرض نور چشمک زن در طول موج ۴۰ Hz به بهبود گاما کمک کرد و سبب کاهش تشکیل پلاک شد. این شرایط ناشی از افزایش تولید میکروگلیا، سلول ایمنی اصلی مغز، بود.
در مطالعه اخیر، پژوهشگران دریافتند قرارگیری در معرض نور ۴۰ Hz سبب تحریک مغز در ترشح سیتوکین های بیشتر می شود. این حالت سبب افزایش فعالیت پروتئین های فسفات می شود.
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر دراین زمینه تاکید دارند.

منبع: