چه افرادی باید برای شناسایی کروناویروس به مراکز درمانی بازگشت کنند؟

به گزارش طب اصیل رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اشاره کرد: نیازی نیست هر کسی که تمایل به انجام آزمایش تشخیص کروناویروس داشته باشد مورد آزمایش قرار گیرد؛ بلکه تنها افرادی مورد آزمایش قرار می گیرند که دارای شرح حال مشکوک باشند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور درباب اینکه چه افرادی باید به مراکز درمانی برای شناسایی کروناویروس بازگشت کنند، اظهار داشت: در هیچ جای دنیا شرایط به این منوال نیست که اگر شخصی احساس کرد به کروناویروس مبتلا است با مراجعه به مراکز درمانی فورا مورد آزمایش های ویژه قرار گیرد اما، اگر بیماری دارای علایم شبه آنفلوآنزا باشد و شرح حال مشکوک داشته باشد، توسط مرکز درمانی مربوطه در استان و شهرستان نمونه آزمایشگاهی از او ستاندن شده و این نمونه به آزمایشگاه های مرجع ارسال می شود.
ایشان سپس اضافه کرد: آزمایشگاه مرجع، گزارش را به وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی مربوطه ارسال می کند، فلذا بازگشت افراد به کلینیک، مطب، بیمارستان و… و خوداظهاری در خصوص این که تمایل به انجام آزمایش حتی با وجود اینکه خودشان هزینه را پرداخت کنند، پذیرفته شده نیست.
کمبود کیت تشخیص کروناویروس نداریم جهانپور درباب میزان کیت های تشخیصی کروناویروس موجود در کشور، اشاره کرد: برمبنای روند فعلی بیماری در ایران کمبود کیت آزمایشگاهی نداریم. روز گذشته چهارمین محموله کیت آزمایشگاهی از طرف سازمان بهداشت جهانی به صورت مستقیم به انستیتو پاستور تحویل داده شد؛ این محموله چهارمین محموله ارسال شده در یک ماه گذشته است.
جهانپور که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می کرد، اشاره کرد: هم اکنون چند برابر آزمایش های انجام شده فعلی همچنان کیت آزمایشگاهی داریم، اما به سازمان بهداشت جهانی اعلام شده است که کشور در ایام آتی نیازمند کیت های تشخیصی خواهد بود و امیدواریم روند تحویل کیت تشخیصی به صورت منظم صورت گیرد.

منبع: