یافته جدید تحقیقاتی؛ ویروس ابولا گزینه جدیدی برای مقابله با تومورهای مغزی

طب اصیل: طبق نتایج یک تحقیق جدید، ویروس ابولا می تواند برای مقابله با تومور مغزی مرگبار موسوم به گلیوبلاستوما استفاده گردد.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، «آنتونی ون دین پول»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه یِل آمریکا، در این زمینه می گوید: «ما متوجه شدیم یکی از مرگبارترین ویروس های جهان در درمان یکی از مرگبارترین سرطان های مغز مفید می باشد.»
برخلاف سلول های عادی، درصد بزرگی از سلول های سرطانی فاقد توانایی ایجاد واکنش ایمنی سالم مقابل مهاجمانی نظیر ویروس ها هستند. از اینرو پژوهشگران به فکر استفاده از ویروس ها برای مقابله با انواع سرطان ها برآمدند.
محققان در مطالعات آزمایشگاهی مشاهده نمودند این ویروس ها می توانند بدون لطمه به بیماران، سلول های سرطانی را هدف قرار دهند.
محققان در این مطالعه از ویروس حاوی یکی از ژن های بدست آمده از ویروس ابولا موسوم به MLD (گلیکوپروتئین با دامنه خطی مخاطی) استفاده کردند. MLD نقش اصلی را در مخفی نگه داشتن ابولا از سیستم ایمنی ایفا می کند.
محققان این ویروس را به مغز موش های مبتلا به گلیوبلاستوما تزریق کردند و دریافتند MLD به طورهدفمند تومورهای مغزی را هدف قرار داده و آنها را نابود می کند.
محققان معتقدند شاید بتوان با استفاده از چنین ویروسی در کنار جراحی، تومور مغزی را نابود کرد و از عود مجدد این بیماری پیشگیری نمود.
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر دراین زمینه تاکید دارند.

منبع: