تا امروز؛ مورد مثبتی از کرونا در خمین مشاهده نشده است

طب اصیل: ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خمین اظهار داشت: تا به امروز ۱۲ فرد مشکوک به کرونا مورد آزمایش و نمونه برداری قرار گرفتند و خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد مثبتی در این شهرستان اعلام نشده است.
مجتبی دیده دار در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: بعد از مثبت شدن ویروس کرونا در استان قم، بیمارستانی در خمین تجهیز و کلینیکی به منظور پذیرش بیماران کرونایی آماده شد که تمام بیماران مشکوک توسط پزشکان به این کلینیک ارجاع داده می شود.
وی ادامه داد: در این کلینیک اقدامات اولیه انجام و آزمایشات لازم گرفته می شود و در صورت مشکوک شدن به بیماری نمونه برداری مولکولی انجام و به اراک ارجاع داده می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خمین خاطرنشان کرد: بعد از دریافت جواب قطعی در صورت مثبت اعلام شدن جواب آزمایش، بیمار برای دریافت خدمات به بیمارستان خوانساری اراک منتقل می شود که از روز جمعه تابحال ۱۲ فرد مشکوک به کرونا مورد آزمایش و نمونه برداری قرار گرفتند و خوشبختانه تابحال هیچ مورد مثبتی در این شهرستان اعلام نشده است.
دیده دار بیان نمود: از ابتدا با شیوع این بیماری در چین، اطلاع رسانی لازم از راه پیام ها و بنرهای بهداشتی در سطح پایگاه ها به مردم عرضه می شد که متاسفانه ابتدا مردم توجه جدی به این ویروس نداشتند و بعد از مثبت شدن این ویروس در قم، مبحث جدی تر مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا با روسای ادارات مکاتباتی صورت گرفته و شهرداری موظف شد تمام اماکنی که مردم با آن در تماس هستند همچون اتوبوس های شهری، صندلی های انتظار ایستگاه های اتوبوس و… را به صورت مرتب آخر روز ضدعفونی کنند و البته رعایت نکات بهداشتی و طریقه انجام این نکات به سایر ادارات هم ابلاغ گردیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خمین تصریح کرد: با عنایت به موارد مطرح شده در شورای تأمین در خصوص تعطیلی دانشگاه ها و مدارس و سالن های ورزشی، کتابخانه ها و… و تغییر ساعت کاری ادارات از ساعت ۹ تا ۱۲، اطلاعیه ها و کلیپ های آموزشی در جهت آگاه سازی مردم آماده شده و در اختیار مردم قرار گرفته تا مردم از رجوع غیرحضوری به خارج از منزل بپرهیزند و شاهد ازدحام جمعیت نباشیم.
دیده دار افزود: محدودیت هایی هم در ملاقات با بیماران در بیمارستان ها اعمال شده و همینطور با عنایت به این که کلینیک بعنوان مرکز پذیرنده بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده، برنامه ریزی شده در مرکز غربالگری در هر شیفت یک متخصص بیماران را پذیرش کند تا از ازدحام جمعیت در این مرکز هم جلوگیری شود.