آخرین وضعیت کرونا در البرز؛ مسئولان کشور باید برای کرونا در البرز تصمیمات جدی تری بگیرند

به گزارش طب اصیل ایسنا/البرز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز، آخرین وضعیت شیوع کرونا، تعداد مبتلایان، بهبود یافته ها و فوتی های این بیماری در استان را تشریح نمود و اظهار داشت: لازم است خیرین در این شرایط برای تهیه لباس های مخصوص به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند.

دکتر سیدحسین اینانلو روز جمعه ۱۶ اسفند در تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان البرز اظهار داشت: تابحال ۷۰۰ نفر در بیمارستان های استان بستری داشته ایم که نیمی از این افراد بهبود یافته و هم اکنون ۳۵۰ نفر بستری هستند. مثبت شده های قطعی هم ۱۸۰ نفر بوده اند که نیمی از آنها مرخص شده اند.

اینانلو اشاره کرد: مرگ و میر این بیماری بالا نیست و تابحال ۱۲ نفر در البرز به سبب کرونا فوت کرده اند.

وی افزود: خوشبختانه اغلب افرادی که به خاطر کرونا بستری می شوند درمان شده و مشکلی برای انان به وجود نمی آید، موضوع مهمی که نگران آن هستیم کمبود دارو و بار روانی اقتصادی و اجتماعی است که اگر همه گیر شود تعداد مرگ و میرها به شدت و چشم گیر افزوده می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت البرز نسبت به سایر مناطق درگیر بهتر است اشاره کرد: اما اگر با این روند پیش برود طی یک تا دو هفته آینده وضعیت البرز هم شبیه سایر مناطق درگیر که وضعیت خوبی ندارند خواهد شد، مسئولان کشور باید برای البرز تصمیمات جدی تری بگیرند.

وی در ادامه اعلام نمود: یکی از اشکالات اساسی که ما در بیمارستان ها داریم کمبود لباس های یکسره است، البته در اقلام محافظتی مشکل جدی نداریم ولی این لباس ها را کم داریم و به سبب قیمت بالا تهیه آن برای دانشگاه علوم پزشکی مشکل است بدین سبب بهترین موقع است که خیرین با مشارکت خود کمک کنند، دراین زمینه دانشگاه علوم پزشکی شرکت های معتبری را به آنان معرفی می کند تا خیرین لباس ها را تهیه کنند و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

منبع: