اعلام آمادگی جهاددانشگاهی قم در تامین کیت های تشخیص کرونا

به گزارش طب اصیل ایسنا/قم معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری قم اظهار داشت: جهاد دانشگاهی قم در تامین کیت های تشخیص کرونا و تجهیزات مورد نیاز در سطح استان، اعلام آمادگی کرده است.
مهرداد غضنفری امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم اظهار نمود: در تامین تجهیزات سه مسیر در تولید داخل استان، منابع ملی و واردات پیش روی ما قرار دارد.
معاون استاندار اضافه کرد: در داخل استان ظرفیت محدودی در تولید تجهیزات وجود داشت و دستگاههایی را جهت تولید مواد ضدعفونی کننده مستقر کردیم که در هلال احمر روزانه ۱۵ هزار بطری تولید می شود و دستگاه های دیگری درحال تولید آزمایشی محلول ضد عفونی هستند.
وی بیان کرد: قسمتی از واحدها در وارد شدن به چرخه تولید نیاز به مجوز بهداشتی دارند که در این زمینه چنددستگاه درباب تولید با رعایت الزامات بهداشتی اعلام آمادگی کرده اند که باید موانع سریع تر رفع گردد.
غضنفری اشاره کرد: مسیر دوم استفاده از منابع ملی است که در این زمینه یک میلیون ماسک در استان قم توزیع شد و در این میان ۸۰۰ هزار ماسک در قم تامین شده بود و ۶۰۰ هزار ماسک نیز از ظرفیت صادرات بود و ۶۵ هزار عدد نیز کشفیات بود، اما هنوز سهم خودرا از منابع ملی نگرفته ایم.
وی اشاره کرد: مجتمع بعثت بر طبق قرارداد روزانه ۸۰۰ دست لباس تولید می کند که باید تولید خودرا به ۱۰۰۰ دست برساند و در ۳۰ روز، ۵۰ هزار لباس تولید کنند.
معاون استاندار عنوان کرد: باید سهم ماسک را به زودی تامین نماییم، در مجتمع بعثت ماسک شیمیایی تولید می شود که کاربرد عادی ندارد و ورازت دفاع مجوزهایی دراین زمینه گرفته است.
وی بیان کرد: همین طور مسیر سوم واردات است که باید در تامین ارز و تعرفه صفر اقداماتی صورت پذیرد، البته مقررات رفع شد و ابلاغیه برای واردات آمده است و دستگاه های استانی ثبت سفارش می دهند.
غضنفری اظهار نمود: باید تولیدات داخلی وارد فاز اقتصادی شود، با وجود محدودیت ها ۸۰۰ هزار ماسک در استان تولید شده است و قابلیت های دیگری وجود دارد.
معاون استاندار درباب اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی قم در تامین کیت های تشخیص کرونا اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با پیگری، کیت تشخیص را از مرکز می گیرند و خودشان نیز دستگاه استفاده کننده را در استان دارند.
وی بیان کرد: از ریاست جهاددانشگاهی تقاضا کردیم مکاتبه ای با علوم پزشکی صورت گیرد و مراجعین علوم پزشکی در برای استفاده از خدمات به رویان هدایت شوند و موضوع تامین کیت ها توسط جهاد نیز مورد پیگیری دقیق قرار بگیرد.

منبع: