مدیرکل صداوسیمای قم: برنامه های گسترده جهادی در مقابله با کرونا از قم آغاز شد

به گزارش طب اصیل قم مدیرکل صداوسیمای استان قم بر پیشگامی قم در برنامه های جهادی در مورد مقابله با کرونا تاکید نمود.
آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور از قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(ع) بازدید و در این مراسم با حجت الاسلام والمسلمین محمد لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای قم هم ملاقات و گفتگو کرد.
مدیرکل صداوسیمای استان قم در این مراسم با اشاره به حضور خیرین و ایجاد قرارگاه مردمی و بسیج از قم اضافه کرد: مسائلی چون تغسیل و تدفین بیماران کرونایی از قم شکل گرفت و حضور طلاب و گروههای جهادی و مدافعان سلامت واقعا تلاشهای بی نظیری داشتند، مجموعه این تلاش ها کاری دشوار می باشد و در حوزه رسانه کار وسیعی به حساب می آید و باید به آن پرداخته شود.
لطفی نیاسر در این دیدار اطلاع رسانی را دارای نقشی مهم در ارتقای سطح آگاهی و آموزش برای جلوگیری از انتقال ویروس دانست و اضافه کرد: بیشتر از ۱۹ هزار دقیقه برنامه در صداو سیمای قم در چارچوب خبر، برنامه های رادیویی و تلویزیونی و فضای مجازی در مورد مقابله با کرونا تولید شد.
وی ادامه داد: همینطور برنامه های گسترده ای در سطح ملی و بین المللی تولید شده است و کوشیده ایم از همان بدو شناسایی ویروس در عرصه اطلاع رسانی، حضوری جدی داشته باشیم. در این قرارگاه فعالیتهای خوبی در حوزه رسانه، اطلاع رسانی، فرهنگی و پشتیبانی انجام می شود و از نیروهای رسانه ای در قرارگاه استفاده می شود که به صورت حرفه ای به تولید برنامه می پردازند.
وی یادآورشد: خیلی از این تولیدات هم در شبکه های سراسر پخش می شود و در شبکه های ملی و بین المللی همچون الکوثر و العالم هم برنامه ساخته شده است و وضعیت قم را در مقابله با این بیماری تشریح کرده ایم. آموزش مردم و معرفی خدمات دولتی و فعالیتهای مجلس از راه رسانه انجام شد و کارهای جهادی مهمی را تبیین کرده و به پاسخگوئی به شبهات هم پرداخته ایم.
مدیرکل صداوسیمای استان قم اظهارکرد: هیچ عرصه ای نیست که رسانه حضور نداشته باشد و می توان خیلی از اقدامات در مساجد و یا توسط خیرین را معرفی نمود، بخصوص از راه برنامه ها می توان در مقابل بازی رسانه ای کشورهای غربی و آمریکا ایستاد. مردم می دانند که نظام جمهوری اسلامی، عزمی جدی در نابودی کرونا ویروس در پیش گرفته است و ما در خیلی از عرصه های درمان و پیشگیری حرف برای گفتن داریم.