نگرانی از تلفات بالای کرونا در خانه های سالمندان انگلیس

طب اصیل: شمار افرادی که بر اثر شیوع ویروس کرونا و مبتلاشدن به بیماری کووید ۱۹ در خانه های سالمندان انگلیس و ولز جان خودرا از دست داده اند احیانا به ۷۵۰۰ نفر افزایش یافته است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، سازمان خیریه موسوم به Care England که خانه های سالمندان را در بریتانیا نمایندگی می کند با بیان این مطلب به صورتی آگهی داده است که شمار قربانیان کرونا در این کشور می تواند بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام شده باشد.
برمبنای تازه ترین آماری که از شمار قربانیان کرونا در انگلیس انتشار یافته بیش از ۱۵ هزار نفر تابحال بر اثر مبتلاشدن به بیماری کووید ۱۹ جان خودرا از دست داده اند. این آمار با احتساب ۸۸۸ مورد مرگ جدید که روز شنبه از طرف منابع رسمی مورد تایید قرار گرفت انتشار یافته است.
سازمانی که خانه های سالمندان و از کارافتادگان مستقل را نمایندگی می کند آگهی داده است که در صورت گنجاندن بیش از ۷۰۰۰ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا که در مراکز نگهداری سالمندان روی داده، شمار کلی قربانیان کرونا افزایش شایان توجهی خواهد یافت.
این سازمان با استناد به تخمین هایی که برمبنای میزان مرگ و میر در این مراکز از اوایل ماه آوریل گزارش شده آگهی داده که ممکنست تعداد سالخوردگان قربانی کووید ۱۹ به ۷۵۰۰ نفر بالا رفته باشد.
مارتین گرین، مدیر کل سازمان Care England در گفتگو با روزنامه دیلی تلگراف تصریح می کند: بدون تست و آزمایش های تشخیص دقیق بیماری، بسیار دشوار می توان آماری واقعی و مطلق ارائه داد.
بگفته وی، با این وجود اگر به نرخ مرگ و میر در این مراکز از اوایل ماه آوریل نگاه نماییم و آنرا با میزان مشابه در سالهای قبل مقایسه نماییم، ارزیابی اولیه این است که دست کم ۷۵۰۰ نفر به دنبال تبعات ناشی از مبتلاشدن به بیماری کووید ۱۹ جان باخته اند.
این آمار بسیار بیشتر از ۱۴۰۰ مورد مرگ و میر گزارش شده از طرف دولت در خانه های سالمندان و نیز غیر قابل مقایسه با ۲۱۷ قربانی ویروس می باشد که اداره آمار ملی تا سوم آوریل در انگلیس و ولز سرشماری کرده است.
آمار رسمی ارائه شده از طرف دولت انگلیس درباب شمار قربانیان کرونا تنها موارد مرگ ثبت شده در بیمارستان ها را شامل می شود.
اداره ملی آمار انگلیس نیز طی هفته گذشته اشاره کرد که داده های اعلام شده بیان کننده این مطلب است که موارد مرگ و میر در بیمارستان ها تنها ۸۵ درصد قربانیان کرونا در کشور را می سازند.
به گزارش یورونیوز، از طرف دیگر مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس اخیرا ضمن حضور در یک کمیسیون پارلمانی در پاسخ به سوالی درباره داده های اداره ملی آمار گفته است که شمار واقعی موارد مرگ و میر در خانه های سالمندان بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است و آمار رسمی در این خصوص به زودی منتشر می شود.

منبع: