سازمان جهانی بهداشت: توزیع عادلانه واکسن، چالش کلیدی مقابله با کووید-۱۹

به گزارش طب اصیل دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) اظهار داشت: توزیع واکسن کروناویروس و نه تولید آن، چالش کلیدی در فرآیند مقابله با این ویروس می باشد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، محققان در سرتاسر جهان در تلاش هستند تا هرچه سریع تر واکسن موثر برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ که نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در چین شناسایی شد و به سراسر دنیا گسترش پیدا کرد، ساخته شود.
«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در اظهاراتی تصریح کرد: توزیع واکسن کروناویروس و نه تولید آن، چالش کلیدی در فرآیند مقابله با بیماری کووید-۱۹ است.
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: گام نهایی موفقیت، سرعت در عرضه تجهیزات و روش های درمانی مقابله با کووید-۱۹ نیست بلکه توزیع مناسب و عادلانه آنها حائز اهمیت است. هیچ یک از ما نمی توانیم پذیرای دنیایی باشیم که در آن بعضی از مردم در مقابل ویروس مصون هستند و برخی دیگر در معرض آن باشند.
به گزارش اسپوتنیک نیوز، همینطور «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواهان آن شد تا تست های تشخیصی ارزان قیمت، واکسن و روش های درمانی موثر برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ عرضه و تولید شود. وی تصریح کرد که این تجهیزات به کنترل همه گیری بیماری کمک می نماید و باید در اختیار همه مردم جهان باشد.