پایش بیمارستان ها و مراکز درمانی به صورت جدی در دستور کار است

به گزارش طب اصیل مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکیدکرد: پایش بیمارستان ها و مراکز درمانی به صورت جدی در دستور کار است.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، سعید محمودی قبل از ظهر امروز همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست در مراسم افتتاح سیستم تصفیه خانه فاضلاب سه بیمارستان تهران با اعلان اینکه طبق قوانین و مقررات محیط زیست همه بیمارستان ها و مراکز درمانی بزرگ موظف به تجهیز سیستم تصفیه فاضلاب در مجموعه خود هستند، اظهار داشت: با توجه به این که بار میکروبی فاضلاب بیمارستان ها بالاست، باید پیش از تحویل به سیستم فاضلاب شهری بار میکروبی آن در حد استاندارد کم شود.

وی با اشاره به اینکه در شهر تهران حدودا همه بیمارستان ها مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند اما بعضی از آنها کارایی لازم را ندارند، اظهارکرد: از بهمن ماه سال قبل کار پایش بیمارستان ها و مراکز درمانی را به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم.

محمودی با اشاره به پایش شبانه روزی بیمارستان ها و مراکز درمانی توسط محیط زیست استان تهران اظهار داشت: چنانچه سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستانی غیرفعال باشد، در گام اول اخطاریه محیط زیستی صادر و در صورت بی توجهی به اخطاریه موضوع بوسیله مراجع قضایی پیگیری می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلان اینکه در دوره ای برای تخلفات محیط زیستی بیمارستان ها اخطاریه و بازداشت صادر می شد، گفت: هم اکنون حرکت به سمت حفظ محیط زیست و رعایت استانداردها است و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان ها قابلیت الگوبرداری را دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه محیط زیست آمادگی کامل برای همکاری و تعامل بیشتر در جهت بهتر شدن شرایط را با بیمارستان ها دارد، اشاره کرد: افتتاح این تصفیه خانه ها حاصل نگاه جمعی و تلاش بین بخشی است و محیط زیست به تنهایی نمی تواند حفاظت از محیط زیست را محقق کند و این مهم به همه مربوط است و همه باید نسبت به حفظ و صیانت از آن احساس مسئولیت نماییم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اشاره کرد: حوزه بهداشت نزدیکترین ارتباط با محیط زیست را دارد و نیازمند بیشترین همکاری ها هستیم.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت هفته محیط زیست با شعار جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران، سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستان های یاس در فضایی به مساحت ۷۲ متر مربع و با اعتبار ۴ میلیارد ریال، حضرت علی اصغر با ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب پساب بیمارستانی با اعتبار ۴ میلیارد ریال، مرکز پزشکی آموزشی درمانی اختر با ظرفیت تصفیه ۱۰۰ متر پساب و بهره برداری ۶۰ متر مکعب همین طور با اعتبار حدود ۲ میلیارد ریال و پاسگاه محیط بانی کن و سولقان در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی به بهره برداری رسید.
ضرورت حفظ زیستگاه ها در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا محمودی در حاشیه افتتاح پاسگاه محیط بانی کن و سولقان با اشاره به اینکه استان تهران در حوزه محیط زیست طبیعی و محیط بانی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در کلان شهر تهران مسائل مربوط به حوزه محیط زیست انسانی و آلودگی هوا بیشتر پیگیری می شده و نگاه و توجه لازم به مسائل محیط زیست طبیعی نبوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که منطقه حفاظت شده البرز جنوبی از نظر جمعیت های حیات وحش از ارزش بالایی برخوردارست همین طور حفظ زیستگاه ها و جلوگیری از تغییر کاربری ها و تخریب محیط زیست در این منطقه لزوم دارد، تصمیم گرفته شد یک پاسگاه محیط بانی فعال در این منطقه راه اندازی شود.

محمودی افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهر تهران نیز فعال است و یک سیستم پویا از محیط بانان در این پاسگاه مستقر خواهد بود.

احمد صابری – بخشدار کن – نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نقش عوامل محیط زیستی در کشور کمتر از عوامل امنیتی نیست، اظهار داشت: فعالیت، تلاش و ثمره کار محیط زیست کمتر از سازمان های امنیتی نیست و در کنار امنیت، داشتن محیط زیست سالم و مناسب برای همه مخلوقات لازم است.

وی در ادامه سخنان خود با اعلان اینکه در امتداد برقراری امنیت واژه ای به نام تولید امنیت وجود دارد و ابتدا امنیت تولید سپس حفظ و حراست می شود، اظهارکرد: در حوزه فعالیت محیط زیست هم فقط حفظ و حراست کفایت نمی کند و تولید محیط زیست مهم تر از حفاظت آن است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، صابری با اشاره به اینکه همه مردم و آحاد جامعه باید در حفظ محیط زیست دخیل باشند و این امر وظیفه همه است، اظهار داشت: مجموعه محیط زیست باید در تولید و حفظ آن برنامه ریزی داشته باشد و در جهت ارائه طرح ها و ایده های جدید برای حفظ محیط زیست تلاش کند.

منبع: