وزیر بهداشت: ۲ واکسن پاستور و برکت تا آخر بهار تزریق خواهد شد

به گزارش طب اصیل از گیلان وزیر بهداشت، واکسن پاستور را اولین واکسن و واکسن برکت را دومین واکسن ممتاز کشور دانست و تصریح کرد: با درخواست هموطنان تزریق داوطلبانه این دو واکسن را آغاز خواهیم کرد.
سعید نمکی در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به افتتاح ۳۲ پروژه بهداشتی و درمانی استان گیلان در چارچوب پویش سراسری «ره سلامت»، اظهار نمود: طی ماه های آینده سایر پروژه های نیمه تمام گیلان در حوزه بهداشت و درمان هم پیگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه طی یک سال قبل ۶۰۰ تخت عادی و ۸۰ تخت آی. سی. یو به بیمارستان های گیلان اضافه کردیم، اضافه کرد: در زمینه توسعه زیرساخت های گیلان گام بزرگی برداشتیم و سال قبل ۹ دستگاه سی. تی اسکن به گیلان ارسال شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن اشاره به اهتمام مجموعه های علمی و پژوهشی و شرکت های دانش بنیان در تولید واکسن داخلی، خاطرنشان کرد: تا آخر بهار واکسن های تولید داخل را در کنار واکسن های وارداتی خواهیم داشت.
نمکی، با اشاره به اینکه واکسن مشترک ایران و کوبا هم با استفاده از انتقال دانش فنی در فاز سوم مطالعات بالینی قرار دارد، اظهار داشت: انستیتو پاستور فاز اول و فاز دوم کارآزمایی بالینی را به خوبی طی کرده و بخش عمده فاز سوم هم طی شده و عوارض خاصی تابحال نداشتیم.
وی واکسن پاستور را اولین واکسن و واکسن برکت را دومین واکسن ممتاز کشور دانست و تصریح کرد: خیلی از کشورهای تولیدکننده واکسن همچون روسیه و چین و آمریکا فاز سوم مطالعاتی را در جامعه انجام دادند و بنابراین با درخواست هموطنان تزریق داوطلبانه این دو واکسن را آغاز خواهیم کرد.
وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه دو واکسن مذکور بزودی وارد مجموعه واکسن های مصرفی کشور می شود، خاطرنشان کرد: این دو واکسن بی ضررترین و با کیفیت ترین و قابل اعتمادترین واکسن های کرونا هم از نظر علمی و هم از نظر عملی هستند.

منبع: