مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی منصوب گردید

طب اصیل: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در حکمی دکتر سیدمحمد پورحسینی را بعنوان مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی منصوب نمود.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، در متن حکم بهرام عین اللهی خطاب به پورحسینی آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده است. پس نظر به تعهد، تخصص و تجارب بهادار جنابعالی، به سبب این حکم به عنوان «مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی» منصوب می شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام شایسته وظایف محوله موفق و موید باشید.
«تشکیل منظم و مستمر شورای معاونین بعنوان دبیر شورا»، «هماهنگی موثر بین معاونین، روسای سازمان های تابعه در جهت تسهیل روند اجرائی شدن و پیشبرد مصوبات شورای معاونین»، «تشکیل منظم و مستمر جلسات هماهنگی بین مدیران دفاتر و مراکز تحت نظر حوزه وزارتی شامل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، اداره کل روابط بین الملل، مرکز حراست و روابط عمومی و اطلاع رسانی و… نظارت بر حیطه عملکرد و وظایف آنها»، «تشکیل و اداره کارگروه های تخصصی و مشورتی با حضور مدیران ارشد وزارت متبوع، کارشناسان خبره، اعضاء هیات علمی و انجمن علمی تخصصی و صنفی در رابطه با حوزه سلامت بر حسب موضوع و ارجاع از طرف اینجانب»، «تسهیل و ارتقاء ارتباط روسای دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های تابعه با حوزه وزارتی»، «شرکت در جلسات داخل و خارج از وزارت متبوع بر حسب موضوع و به نمایندگی از اینجانب»، «پیگیری و نظارت بر ساماندهی سفرهای بین المللی و استانی، بازدیدها و ملاقات ها و شرکت در همایش ها و گردهمایی ها با همکاری اداره کل امور بین الملل و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی» و «ساماندهی و ارتقاء کارهای دفتر وزارتی از وظایف» هشت موردی است وزیر بهداشت در این حکم بر اجرای آنها تاکید کرده است.
عین اللهی اشاره کرد: بدیهی است کلیه معاونین، روسای دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان های وابسته و مدیران تابعه حوزه وزارتی همکاری لازم را در جهت تحقق وظایف یاد شده ارائه خواهند نمود.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، این اولین انتصاب در وزارت بهداشت دولت سیزدهم است.
آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رییس دولت سیزدهم، ۲۰ مرداد ماه اسامی کابینه پیشنهادی خودرا به مجلس ارائه کرد و بهرام عین اللهی بعنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان شد.
عین اللهی روز دوشنبه یکم شهریور ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ارائه برنامه خود پرداخت و در نهایت روز چهارشنبه سوم شهریور ماه با ۲۱۴ رای موافق، ۵۵ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع، بعنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزیده شد.
۱۰۷۱

منبع: