پاسپورت ترکیه و روش های دریافت شهروندی

ترکیه به دلایل مختلف مانند موقعیت جغرافیایی مناسب امکان رشد و پیشرفت آن قابل توجه است، به همین دلیل دریافت شهروندی ترکیه می‌تواند برای بسیاری از افراد مهم باشد چرا که احتمال پیشرفت کسب و کار را نیز افزایش می‌دهد.

مهاجرت کردن همیشه یکی از دغدغههای افراد است، خصوصاً مهاجرت به ترکیه که بیشترین تقاضا را در حال حاضر در بین ایرانیها دارد.

حتی بسیاری از افراد در پی اخذ شهروندی ترکیه هستند تا بتوانند به طور کامل از مزایای یک شهروند عادی ترکیهای استفاده کنند.

اما موضوع با اهمیت اینجاست که افراد علاقهمند به دریافت تابعیت ترکیه از روشهای اخذ آن اطلاع چندانی ندارند، به همین دلیل به موفقیتدست پیدا نخواهند کرد.

به طور کلی ترکیه به دلایل مختلف مانند موقعیت جغرافیایی مناسب امکان رشد و پیشرفت آن قابل توجه است، به همین دلیل دریافت شهروندی ترکیه میتواند برای بسیاری از افراد مهم باشد چرا که احتمال پیشرفت کسب و کار را نیز افزایش میدهد.

حال ما در این مقاله قصد داریم دربارهی پاسپورت ترکیه  و روش های دریافت شهروندی  صحبت کنیم تا در صورت نیاز بتوانید به بهترین نحو ممکن اقدام کنید.

کار در ترکیه

یکی از راه های دریافت پاسپورت ترکیه، کار کردن به مدت ۵ سال در این کشور است.

البته کار کردن باید همراه با پرداخت مالیات و بیمه باشد تا در نهایت شهروندی ترکیه به شما اعطا شود.

برای این منظور نیز باید مجوز کار یا همان چالیشما ایزنی دریافت کنید که از ابتداییترین شرایط این مجوز دارا بودن یک کارفرمای قانونی در ترکیه است که رد کردن بیمه نیز در دستور کارش قرار داشته باشد.

البته از دیگر مواردی که میتوانید به اخذ اجازه کار اقدام کنید، ثبت شرکت است که مسلماً مراحل قانونی خاص خود را دارد.

خرید ملک و دریافت پاسپورت ترکیه

از جمله روشهای جذاب اخذ شهروندی ترکیه خرید آپارتمان در ترکیه است.

در واقع برای این منظور کافی است که یک ملک یا خانه به ارزش ۴۰۰ هزار دلار در ترکیه خریداری کنید تا در این صورت بتوانید پاسپورت خود و خانوادتان را دریافت نمایید

البته ناگفته نماند که خرید ملک شرایط ویژهای دارد که در ادامه به اختصار توضیح خواهیم داد:

پرداخت نقد هزینهی خرید ملک و خانه در استانبول

ملک خریداری شده نباید حداقل تا سه دست قبل، توسط خارجیهای خریداری شده باشد.

نباید ملک در نظر گرفته شده مشکلات بدهی داشته باشد.

نکات مهم خرید ملک به جهت دریافت پاسپورت ترکیه

در نظر داشته باشید که در هنگام خرید خانه یا ملک حتماً به موارد زیر توجه داشته باشید:

امکان خرید چند ملک برای درخواست شهروندی ترکیه وجود دارد.

صدور پاسپورت پس از خرید ملک حداقل سه ماه زمانبر خواهد بود.

دقت کنید که کارشناسیهای ملک کاملاً درست انجام شده باشد.

نکته مهم اینجاست که خرید قسطی ملک شامل شهروندی این کشور نخواهد شد.

این نوع شهروندی به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال تعلق خواهد گرفت.

ثبت شرکت برای دریافت پاسپورت

این روش از نحوه اخذ شهروندی ترکیه از جمله راههای کم هزینهتر نسبت به سایر روشهای دریافت پاسپورت است.

در واقع برای این منظور کافی است که کشور ترکیه یک شرکت راهاندازی کنید. البته پر واضح است که مراحل ثبت شرکت قوانین خاص خودش را دارد که طبیعتاً باید قبل از هر گونه اقدامی با افراد اهل فن مشورت شود تا همهی کارها به درستی پیش برود.

با این حال گفتنی است که صرفاً ثبت شرکت و هزینه در ترکیه نمیتواند منجر به دریافت پاسپورت و اقامت در ترکیه شود و افراد باید حداقل ۵ سال در این شرکت به فعالیت بپردازند. البته قبل از هر چیزی باید اجازه کار نیز دریافت کرده باشند.

سرمایهگذاری در بانک

اگر مشکل مالی وجود نداشته باشد، یکی از راههایی که میتواند شما را به شهروندی ترکیه نزدیک کند، سرمایه گذاری در بانکهای این کشور است.

شما با افتتاح حساب بانکی در ترکیه بدون اقامت و با پاسپورت می توانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

طبق جدیدترین قانون کشور ترکیه، اگر متقاضیان دریافت اقامت در این کشور بتوانند مبلغ حداقل ۵۰۰ هزار دلار که البته مبلغ کمی هم نیست را در یکی از بانکهای ترکیه سرمایهگذاری کنند، میتوانند امیدوار باشند که پس از گذشت مدت ۳ سال اقامت این کشور را دریافت کنند.

ضمناً گفتنی است که باز کردن حساب بانکی در این کشور با یکسری شرایط همراه است که طبیعتاً باید قبل از انجام آن قوانین آن را به طور کامل فرا بگیرید یا اینکه حداقل از افراد باتجربه در این زمینه پرسوجو کنید.

با این حال باز کردن یک حساب بانکی در ترکیه که با اخذ کد مالیاتی نیز همراه خواهد بود در اکثر موارد در کمتر از یک روز انجام خواهد شد.

ازدواج با شهروند ترکیهای

ممکن است ازدواج با یک شهروند ترکیه راه آسانی برای اخذ شهروندی ترکیه باشد، اما باید در نظر داشته باشید که ازدواج صوری شامل مجازات خواهد بود. در واقع پس از ثبت ازدواج مراجع ذیربط به بررسی صحت و سقم ماجرا خواهند پرداختبا این حال حداقل باید سه سال از تاریخ ازدواج با شهروند ترکیهای گذشته باشد تا مشمول دریافت کارت اقامت ترکیه شوید. در کنار همهی این موارد عدم سوءپیشینه در اداره امنیت ترکیه نیز ضروری خواهد بود.

دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه چه مزیتهایی دارد

طبیعتاً علاوه بر احتمال رشد صنعت ترکیه در بخشهای مختلف و سودآوری سرمایهگذاری افراد در خارجی در این کشور میتوان مزیتهای دیگری را نیز در صورت اخذ شهروندی ترکیه مورد بررسی قرار داد که از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیهی شهروندان ترکیه بدون اخذ ویزا به راحتی میتوانند به کشورهای زیادی سفر کنند که در آخرین آمارها تعداد این کشورها به حداقل ۷۲ کشور رسیده است.
  • دریافت ویزا برای شهروندان ترکیه به محض ورود به حداقل ۴۲ فرودگاه کشور از دیگر مزیتهای پاسپورت ترکیه است.
  • به رسمیت شناختن ترکیه به عنوان یک کشور دوست توسط اکثر کشورها وزن سیاسی این کشور را افزایش داده است که این موضوع در کنار مدرنیته بودن ترکیه به یکی از پوئنهای مثبت افرادی که شهروندی ترکیه را دریافت میکنند، تبدیل شده است.
  • استفاده از بیمه رایگان SGK از جمله مزایایی است که برای ایرانیان شهروند ترکیه در نظر گرفته شده است.
  • بدون دغدغه تجارت کردن برای یک شهروند ترکیه از دیگر مزایایی است که یک افراد خارجی مقیم این کشور با آن روبرو خواهند بود.

مدارک مهم برای دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه

طبیعتاً برای اینکه افراد بتوانند به دریافت پاسپورت، اقامت و شهروندی ترکیه اقدام کنند، نیاز به آمادهسازی یکسری مدارک خواهند بود که به طور خلاصه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ارائه پاسپورت دارای اعتبار (بیش از یکسال).

اصل و کپی شناسامه.

اصل کارت اقامت (مخصوص افرادی که مقیم ترکیه هستند).

تأییدیه حساب بانکی.

تأییدیه درآمد.

عکسرنگی (۴ قطعه).

لازم به ذکر است که برای در جریان قرار گرفتن همهی موارد لازم برای دریافت پاسپورت ترکیه، بهترین راه استفاده از یک بستر کاملاً معتبر است که ما در ادامه به یکی از بهترین آنها اشاره میکنیم.

دریافت شهروندی ترکیه با استفاده از خدمات ترکیه هلپر

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه نیاز به یک راهنما به جهت دریافت شهروندی کشور ترکیه دارید، کافی است که از تیم تخصصی ترکیه هلپر استفاده کنید.

این شرکت که دو دفتر در ایران و ترکیه دایر کرده است، با بیشتر از ۱۰ سال سابقهی کار به افرادی که قصد دارند در زمینههای مختلف مانند سرمایه گذاری در ترکیه، خرید ملک و دریافت اقامت دائم در ترکیه اقدام کنند، کمک خواهد کرد تا این مسیر نسبتاً سخت به خوبی طی شود.

استفاده از مزایای تیم تخصصی ترکیه هلپر که شامل هزینههای مناسب و استفاده از متخصصان باتجربه خواهد بود، علاقهمندان به اقامت و دریافت شهروندی ترکیه را به بهترین وجه ممکن به جهت دستیابی به آنچه که در ذهن دارند، کمک خواهد کرد.

حال برای هر گونه ارتباط با شرکت ترکیه هلپر ( turkeyhelper.com) از راههای قرار داده شده در انتهای مطلب استفاده کنید.