در دیدار وزرای بهداشت ایران و ارمنستان اعلام شد تشکیل کارگروه اجرایی گسترش روابط ایران و ارمنستان در حوزه سلامت

طب اصیل: به گزارش طب اصیل، وزیر بهداشت کشورمان در دیدار با دکتر آناهیتا آوانسیان وزیر بهداشت جمهوری ارمنستان از تشکیل کارگروه اجرایی گسترش روابط ایران و ارمنستان در حوزه سلامت اطلاع داد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی با بیان اینکه روابط ایران و ارمنستان از پیشینه فرهنگی و تاریخی دیرینه ای برخوردار است، اظهار داشت: برای توسعه روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در حوزه سلامت، کارگروه اجرایی متشکل از مدیران و کارشناسان دو کشور تشکیل می شود تا به بررسی زمینه های توسعه همکاری ها و تنظیم اسناد در میان بپردازد.
وی ضمن اشاره به فعالیت پرارزش پزشکان و متخصصان ارامنه مقیم ایران در حوزه سلامت، اضافه کرد: دارو، تجهیزات پزشکی، آموزش پزشکی، بهداشت و درمان بخصوص در زمینه گردشگری سلامت و همینطور تبادل استاد و دانشجو، مهم ترین زمینه های همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان است.
وزیر بهداشت در انتها از پیشنهاد وزیر بهداشت ارمنستان در خصوص راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای دارو، تجهیزات پزشکی و پیشرفت های ایران در زمینه علوم پزشکی در آن کشور استقبال کرد.
دکتر آناهیتا آوانسیان – وزیر بهداشت جمهوری ارمنستان هم در این دیدار ضمن تاکید بر توسعه همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در حوزه سلامت، اظهار داشت: من در حاشیه نخستین کنگره زنان اثرگذار که روز گذشته در ایران برگزار شد، از نمایشگاه دستاوردهای مختلف ایران بازدید کرده و شاهد پیشرفت های شما در زمینه های متعدد همچون حوزه سلامت بودم. ارمنستان از برگزاری نمایشگاه مشابه در زمینه های سلامت در کشور خود استقبال می کند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی ضمن دعوت از دکتر عین اللهی برای دیدار از ارمنستان ابراز امیدواری کرد که در دیدارهای بعد با همتای ایرانی خود شاهد امضای تفاهمنامه های مشترک همکاری که در کارگروه مشترک تخصصی دو کشور تدوین خواهد شد، باشد.

منبع: