برای کاهش اضطراب روز خودرا با این ماده غذایی شروع کنید

طب اصیل: خراسان رضوی اضطراب شایع ترین وضعیت سلامت روانی است که افراد را تحت تاثیر قرار می دهد؛ اضطراب می تواند تاثیر مضری بر زندگی روزمره بگذارد و علائمی مانند جویدن ناخن، نگرانی بیش از اندازه، درد قفسه سینه و مشکلات خواب را بوجود آورد.
به نقل از هلث، دانشکده پزشکی هاروارد گزارش کرد که باوجود در دسترس بودن درمان ها و داروها برای اضطراب، تنها حدود یک سوم بیمارانی که این اختلال را دارند واقعاً بدنبال درمان هستند.
برای کسانی که بدنبال مهار اضطراب خود هستند، برخی تغییرات ساده در رژیم غذایی وجود دارد که ممکنست به جلوگیری از برخی علایم کمک نماید.
اعتقاد بر این است که کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل، کینوا و بلغور جو دوسر سطح سروتونین را در مغز می افزایند. علاوه بر این، شروع روز خود با یک صبحانه غنی از پروتئین نیز ممکنست به کاهش تعدادی از علایم اضطراب کمک نماید.
خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه می تواند برای افرادی که با اضطراب دست و پنجه نرم می کنند مفید باشد برای اینکه تخم مرغ حاوی تریپتوفان، اسید آمینه ای است که به تولید سروتونین کمک می نماید.
نتایج تحقیقی در سال ۲۰۲۱ نشان داد که سطوح پایین پروتئین و تریپتوفان که هر دو در تخم مرغ یافت می شوند ممکنست در سطوح بالاتر اضطراب نقش داشته باشند.
علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که از ارتباط بین کمبود ویتامین دی و اضطراب حمایت می کند. یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۶ درصد از مقدار سفارش شده روزانه ویتامین دی است.
مطالعه ای در سال ۲۰۰۹ که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر گردید نشان داد که سطوح پایین کولین ممکنست با افزایش علایم اضطراب ارتباط داشته باشد.
تحقیقات بیشتری برای تعیین کامل اثربخشی تخم مرغ در مقابل اضطراب همین طور غذا به عنوان ابزار اصلی مدیریت علایم اضطراب مورد نیاز است با این وجود، افزودن غذاهای سالم به رژیم غذایی می تواند از سلامت جسمی و روانی شما حمایت کند.
اگر احساس می کنید که علایم اضطراب را تجربه می کنید، با پزشک خود تماس بگیرید تا بهترین گزینه های ممکن را برای مدیریت علایم با شما در بین بگذارد.

منبع: