مصرف دارو با آبمیوه به هیچ وجه سفارش نمی شود

طب اصیل: به گزارش طب اصیل، به قول یک متخصص تغذیه، مصرف دارو با آبمیوه به هیچ وجه سفارش نمی شود بعنوان مثال اگر داروهای سرماخوردگی با فاصله از آبمیوه خورده شود تاثیر دارو را بیشتر می کند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر منصور رضایی درمورد مهم ترین منابع غذایی برای جلوگیری از سرماخوردگی اظهار داشت: نخستین کاری که سیستم ایمنی را تقویت می کند آرامش و خواب کافی است. فردی که می خواهد بیمار نشود و یا اگر بیمار شد زودتر بهبود پیدا کند باید خواب کافی و آرامش داشته باشد و غذاهای خوب و آبدار مغذی و ایمنی بخش مصرف کند.
وی مصرف انواع میوه های فصلی تازه و سازگار با بدن را سفارش کرد و اظهار داشت: اگر داروهای سرماخوردگی با فاصله از آبمیوه خورده شود تاثیر دارو را بیشتر می کند بنابراین مصرف داروهای سرماخوردگی با آبمیوه به هیچ وجه سفارش نمی شود.
وی با اشاره به اینکه مصرف داروهای سرماخوردگی با آبمیوه مدت زمان ماندگاری داروها را در سطح خون بیمار بیشتر می کند و سبب مسمومیت دارویی در خون می شود اظهار نمود: حتی الامکان بهتر است که از میوه و سبزی های تازه فصلی و در دسترس استفاده گردد.
رضایی همینطور مصرف مواد پروتئینی مانند ماست، پنیر، تخم مرغ، حبوبات خیس خورده و جوانه زده، دانه ها و آجیل ها و مغزها را بعنوان غذاهای سهل الهضم و سرشار از پروتئین های گیاهی و حیوانی و املاح ایمنی بخش سفارش کرد و اظهار داشت: مصرف کله پاچه و آبگوشت در این ایام به هیچ وجه سفارش نمی شود.
این متخصص تغذیه که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، ضمن اشاره به این که آش و سوپ میزان دفع سموم بدن را زیاد می کند و بدن را برای مقابله با ویروس ها آماده می کند اظهار نمود: انواع خورش ها و سوپ ها و آش ها و فسنجان برای بیماران بسیار مغذی و مفید هستند.

منبع: