معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر عنوان کرد مشکلات درمانی شایع میان زائرین حج

به گزارش طب اصیل، معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ضمن تشریح مشکلات شایع سلامت میان زائرین حج تمتع، از اعزام کادر درمانی با سابقه حضور در این مراسم و همینطور ارسال داروهای مورد نیاز مراسم حج به عربستان از ۱۰ روز آینده اطلاع داد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، طاهر درودی ضمن اشاره به این که سال جاری ۸۰ درصد زائرین بالای ۵۰ سال سن دارند و ۲ هزار و ۳۰۰ زائر بالای ۸۰ سال داریم که این مساله شرایط را برای عرضه خدمات درمانی حساس کرده است، توضیح داد: عوارض بیماری های اسکلتی به علت افزایش سن، عوارض روحی و اضطراب قبل سفر، گرمازدگی، بیماری های دیابتی، فشار خون و مشکلاتی قلبی عروقی همچون مشکلات شایع زائرین است.
معاون حج سازمان حج و زیارت هلال احمر اظهار داشت: سال جاری پزشکان عمومی، متخصصین طب اورژانس و داخلی به سفر حج اعزام خواهند شد، ۲ هزار نفر برای حضور اعلام آمادگی کرده اند و ۷۰ درصد پزشکان اعزامی سابقه حضور در این حج را داشته اند.
وی افزود: جلسات آموزشی برای پزشکان سال اولی درحال برگزاری است. به روز رسانی دستورالعمل حج، بروزرسانی دستور العمل کمیسیون پزشکی _ تخصصی حج، تهیه کلیپ آموزشی برای زائرین، تهیه بروشورهای آموزشی، تهیه و توزیع فرم معاینات کارگزاران حج_ زائران_ روحانیون _ معین و معینه ها، انجام معاینات مدیران متقاضی حج سال ۱۴۰۲، انجام معاینات روحانیون _ معین و معینه ها متقاضی حج سال ۱۴۰۲ در سرتاسر کشور همچون سایر اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر برای حج سال جاری بوده است.
بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، درودی با اشاره به اینکه ۴۵۱ پزشک برای معاینات زائرین در سرتاسر کشور داشتیم، اضافه کرد: بخشی از داروها از داخل کشور تأمین می شود و بخشی از داروها در عربستان. تا ۱۰ روز دیگر هم داروهای مورد نیاز زائرین ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۲ به عربستان ارسال می شود.

منبع: