وزیر بهداشت عنوان کرد برنامه ریزی برای راه اندازی کلان بیمارستان ها در کشور

طب اصیل: به گزارش طب اصیل، خوزستان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه ریزی برای راه اندازی کلان بیمارستان ها در کشور اطلاع داد.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه کلنگ زنی ساختمان جایگزین بیمارستان گلستان اهواز که امروز (۸ اردیبهشت ماه) انجام شد، اظهار نمود: این بیمارستان بعنوان یکی از بیمارستان های بزرگ آموزشی کشور با زیربنای ۷۰ هزار مترمربع در ۱۱ طبقه در اهواز راه اندازی خواهد شد و به علت ارتباط و نزدیکی با مراکز آموزشی بعنوان یک بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی خواهد بود.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه این پروژه با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اجرا می شود، اضافه کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده و پیشبینی می شود در مدت چهار سال به پایان برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار نمود: بیمارستان سابق گلستان قدمت زیادی دارد و نسبتا فرسوده است اما با عنایت به نیاز مردم درحال عرضه خدمات به مردم است و امیدواریم با این بیمارستان جدید خدمات بهتری به مردم عرضه شود.

عین اللهی یکی از اهداف وزارت بهداشت را راه اندازی کلان بیمارستان ها دانست و اظهار داشت: امروزه علم بشر در جهتی حرکت کرده است که به جای راه اندازی بیمارستان های مختلف با ظرفیت کم، بیمارستان های کلان (مگا هاسپیتال) راه اندازی شود تا نیازی نباشد بیمار برای انجام کارهای مختلف به بیمارستان های مختلف رجوع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: اجرای این کار از نظر هزینه و خدمات به صرفه تر است و باعث تعامل بیشتر علوم با یکدیگر می شود.

وی از برنامه ریزی برای راه اندازی کلان بیمارستان ها در کشور اطلاع داد و اظهار داشت: بزرگترین کلان بیمارستان کشور با نام حضرت مهدی (عج) در تهران با حضور رئیس جمهور راه اندازی شد و یک بیمارستان دیگر هم تا یک ماه آینده در تجریش به بهره برداری می رسد.

عین اللهی اظهار داشت: با عنایت به علم امروز بیمارستان های جدید را تمام هوشمند در نظر می گیریم و مجهز به آخرین تجهیزات مدرن دنیا خواهند بود.

منبع: