حمایت همگانی از مدافعان سلامت شعار سال جاری هفته سلامت

به گزارش طب اصیل وزیر بهداشت به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: ما به علت همکاری تنگاتنگ همه همکاران، شعار سال جاری هفته سلامت را حمایت همگانی از مدافعان سلامت نامیدیم.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، سعید نمکی با اشاره به اینکه ما به علت همکاری تنگاتنگ همه همکاران در حوزه سلامت، هفته سلامت را بعنوان سال پشتیبانی از مدافعان سلامت نامیدیم، اظهار داشت: در ایام مختلف به علت نقش پر رنگ همه عزیزان ما مناسبت های مختلفی را اعلام کردیم اظهار داشت: امروز (یکم اردیبهشت ماه) را بعنوان نخستین روز بعنوان روز بهورزان، مراقبین سلامت و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا و نقش ارزشمند ای که داشتند در پیشگیری بیماری و کاهش فشار در بیمارستان و بخشهای درمانی و نقش پر رنگش در بسیج ملی مبارزه با کرونا، نامگذاری کردیم.
وزیر بهداشت اظهار نمود: روز دوم یعنی سه شنبه ( دوم اردیبهشت ماه) را بعنوان روز پزشکان، پرستاران، ماماها، متخصین علوم آزمایشگاهی و کل خانواده سلامت در بخش تشخیص و درمان در مقابله با کرونا برگزیدیم.
نمکی با اشاره به اینکه روز سوم یعنی چهارشنبه (سوم اردیبهشت ماه) را بعنوان روز آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا برگزیدیم، اظهار داشت: با نقش ارزشمند ای که تحقیقات سنگین ما در عرصه ملی دنبال می شود و برای راهکارهای درمانی تشخیص و موارد دیگری که شرکت های دانش بنیان در امر تولید دنبال می کنند این نام انتخاب گردید.
وی با اشاره به اینکه روز چهارم (چهارم اردیبهشت ماه) را بعنوان روز هماهنگی و همکاری بین بخشی در مقابله با کرونا نامگذاری کردیم، اظهار نمود: به علت همکاری بسیار صمیمانه در دستگاه های دولتی و دستگاه های بیرون از دولت مانند بسیج، سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی و همینطور شرکت های خصوصی و بخش های غیر دولتی که با مجموعه نظام سلامت همکاری دارند، نامگذاری یاد شده انجام شد.
نمکی با ذکر این مورد که روز پنجم (پنجم اردیبهشت ماه) را به نام روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مومنانه در مقابله با کرونا نامگذاری کردیم، اظهار داشت: با نقش بسیار تاثیرگذاری که روحانیون در مساجد با تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت در اقصی نقاط کشور کمک کردند و همکاران ما در نظام سلامت و برای تبیین راهکارهای که ما بتوانیم از بیماری کرونا پیشگیری نماییم و نقش بسیار پر رنگ این عزیزان، به همین نام نامگذاری شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اینکه روز پس از آن (ششم اردیبهشت ماه) بعنوان روز مردم همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی در مقابل کرونا نامگذاری شده است، اظهار داشت: به علت نقش بسیار اثر گذار مردم در همراهی با نظام سلامت و کادر بهداشت و درمان این کشور با ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی که داشتند و امیدوارم این مسیر را ادامه دهند تا بتوانیم دستاوردهای بیشتری را در عرصه سلامت برای مبارزه با این بیماری داشته باشیم، این نام انتخاب گردید.

وی ادامه داد: روز آخر بعنوان روز رسانه ها و کرونا نامگذاری شد؛ به علت نقش پر رنگ و تأثیر گذار رسانه ها به خصوص رسانه ملی که در تمام دقایق کنار ما بود. همینطور شبکه های اجتماعی و بقیه عزیزانی که در این راه با ما همراهی کردند این نامگذاری انتخاب گردید.
وزیر بهداشت در انتها اظهار داشت: امیدوارم با یک همدلی و وفاق بیشتر بتوانیم در آینده نزدیک گام های موثرتری را در مهار و کنترل بیماری کرونا برداریم.